پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نشانه های خرابی کابل رهاکننده ترمز دستی خودرو

ترمز دستی خودرو به نوعی نگه دارنده خودرو بوده اگرچه میزان استفاده از ترمز دستی به اندازه ترمز جلو خودرو نبوده اما از اهمیت بالایی برخوردار است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو ترمز دستی بخش مهمی از تجهیزات خودروست و پس از پارک کردن خودرو، در حفظ ایمنی نقش دارد. هنگامی که ترمز را […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۵ دی ۱۴۰۰

ترمز دستی خودرو به نوعی نگه دارنده خودرو بوده اگرچه میزان استفاده از ترمز دستی به اندازه ترمز جلو خودرو نبوده اما از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

ترمز دستی بخش مهمی از تجهیزات خودروست و پس از پارک کردن خودرو، در حفظ ایمنی نقش دارد. هنگامی که ترمز را می‌گیرید، چه با کشیدن دسته بین دو صندلی جلو یا فشار دادن پدال در سمت راننده، یک سیستم ترمز ثانویه را درگیر می‌کند که برای کمک به نگه داشتن خودرو در جای خود و کاهش فشار ناخواسته روی گیربکس طراحی شده است.

قبل از اینکه بتوانید یک بار دیگر با خیال راحت رانندگی کنید، باید ترمز را رها کنید و اینجاست که کابل آزاد کننده ترمز دستی وارد عمل می‌شود. بسته به تنظیمات در وسیله نقلیه خاص خود، یا یک دکمه رها کردن را فشار می‌دهید، یا دوباره پدال را فشار می‌دهید تا کابل رهاسازی فعال و ترمز دستی باز شود.

زمان تعویض لنت ترمز خودرو

نشانه های تعویض لنت ترمز خودرو به شرح زیر است: 

اکثر خودرو‌های جدید امروزی دارای قطعات الکترونیکی هستند که در لنت ترمز تعبیه شده است. هنگامی که لنت در نقطه‌ای قرار می‌گیرد که باید تعویض شود، نمادی بر روی دسته ابزار داشبورد خودروی شما ظاهر می‌شود. برای اطلاع از شکل ظاهری نماد، با دفترچه راهنمای مالک خود مشورت کنید.

هنگامی که مواد روی لنت‌ها نزدیک به صفحه پشتی ساییده می‌شود، ممکن است صدای جیرجیر هنگام رانندگی بشنوید، صرف نظر از اینکه ترمز را فشار می‌دهید یا نه. این صدای جیرجیر به گونه‌ای طراحی شده است که شما را آگاه کند که لنت‌های ترمز در حال کم شدن هستند و نیاز به تعویض دارند.

اگر تمام مواد اصطکاک روی لنت ترمز فرسوده شده باشد، هنگام فشار دادن ترمز صدا‌های خراشیدن را خواهید شنید. تعویض لنت در این مرحله اجباری است و تا زمانی که خودرو اصلاح نشود، رانندگی ایمن نیست.

با گذشت زمان، روتور‌های ترمز ممکن است تغییرات ضخامت بیش از حد (>.001 اینچ)، خروجی بیش از حد روی توپی چرخ (> 0.002 اینچ) ایجاد کنند، یا روتور ترمز ممکن است به دلیل دمای کار بالا انحراف پیدا کند. اگر این عیوب وجود داشته باشد، ممکن است هنگام ترمزگیری متوجه نبض در پدال ترمز یا فرمان شوید. در صورتی که روتور دارای هر یک از ایرادات ذکر شده در بالا باشد، نیاز به روتور یا تعویض روتور جدید خواهد بود.

اگر خودروی شما در هنگام ترمز به سمت راست یا چپ می‌کشد، می‌تواند نشانه‌ای از چسبندگی کالیپر ترمز، ناهماهنگی سیستم تعلیق، و گاهی اوقات نقص لاستیک یا باد کردن نامناسب لاستیک از پهلو به پهلو باشد. مکانیکی که وسیله نقلیه شما را بازرسی می‌کند تعیین می‌کند که آیا لنت ترمز جدید به تنهایی مشکل را حل می‌کند یا به تعمیرات دیگری نیاز است.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

محبوبیت روز افزون دکمه ترمز دستی / ترمز دستی های معمولی در حال فراموشی!

بایدها و نبایدهای استفاده از ترمز دستی

چالش های فرمان خودرو؛ از صدا تا لرزش، علت چیست؟

آیا موتور‌خودرو‌ قفل می شود؟

آیا سیستم ترمز خودرو نیاز به شست و شو دارد؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی