پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ترمز دستی (3)

محبوبیت روز افزون دکمه ترمز دستی / ترمز دستی های معمولی در حال فراموشی!

طبق تحقیقات اخیر انجام شده توسط سایت Cargun، استفاده از دکمه به جای ترمز های دستی های معمولی امروزه بسیار فراگیر شده است. همانطوری که استفاده از گیرباکس های دستی برای رانندگی روزمره، اکنون از محبوبیت کمتری برخوردار است، ترمز دستی های معمولی هم جای خود را به دکمه های الکترونیکی خواهند داد. طبق این […]

ارشیا
یکشنبه - ۱ مهر ۱۳۹۷

طبق تحقیقات اخیر انجام شده توسط سایت Cargun، استفاده از دکمه به جای ترمز های دستی های معمولی امروزه بسیار فراگیر شده است. همانطوری که استفاده از گیرباکس های دستی برای رانندگی روزمره، اکنون از محبوبیت کمتری برخوردار است، ترمز دستی های معمولی هم جای خود را به دکمه های الکترونیکی خواهند داد.

ترمز دستی (2)

طبق این تحقیقات 37 درصد خودروهای فروخته شده در انگلستان از دکمه های الکترونیکی ترمز دستی بهره می برند. ترمز دستی های الکترونیکی مزیت های زیادی دارند. بدلیل وجود دکمه در سیستم الکترونیکی، فضای کمتری گرفته می شود. هم چنین دیگر سیم ترمز دستی وجود ندارد و مشکلات مربوط به آن هم وجود نخواهد داشت. اما با توجه به الکترونیکی بودن این سیستم، امکان ایراد در سیستم برقی در دراز مدت هم وجود دارد.

ترمز دستی (1)

اما برای ماشین بازهای واقعی، استفاده از دکمه به جای ترمز دستی محبوب شان کمی دردناک است. شاید برای خیلی ها دستی کشیدن یکی از تفریح های مورد علاقه شان باشد. اما با وجود دکمه، دیگر امکان دستی کشیدن در سرعت های بالا وجود نخواهد داشت. در بازار آمریکا هم چنان خودروهای معروفی وجود دارند که از ترمز دستی های معمولی بهره می برند. فورد ماستنگ بولیت، ب ام و M2، مزدا میاتا و نیسان 370Z از جمله این خودروها هستند. هم چنین اکثر این خودروها با گیرباکس دستی هم عرضه می شوند که نشان می دهد هنوز هم ترمز دستی ها و گیرباکس های معمولی طرفداران خاص خود را دارند.

ترمز دستی (7)

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی