پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید قطعات خودرو

درباره توانمندی صادرات صنایع خودروسازی سیاه نمایی می شود!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با وجود سیاه‌نمایی‌هایی که درباره توانمندی صادرات صنایع خودروسازی مطرح می‌شود، ما لوازم یدکی خودرو، نیروی محرکه، کشتی‌سازی و خیلی جاهای دیگر قطعاتی می‌سازیم که امروز صادر می‌شوند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو لطف‌الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۵ دی ۱۴۰۰

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با وجود سیاه‌نمایی‌هایی که درباره توانمندی صادرات صنایع خودروسازی مطرح می‌شود، ما لوازم یدکی خودرو، نیروی محرکه، کشتی‌سازی و خیلی جاهای دیگر قطعاتی می‌سازیم که امروز صادر می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

لطف‌الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اشکال‌تراشی‌های برخی خودروسازان برای مقابله با طرح واردات و ساماندهی بازار خودرو اظهار داشت: در این طرح واردات خودرو را مشروط و منوط به صادرات خودرو یا قطعات خودرو و یا قطعات نیروی محرکه کرده‌ایم که اجرای آن می‌تواند ضمن سلب بهانه از بعضی از خودروسازان باعث گشایش در کار صنعت خودرو به ویژه در حوزه قطعه‌سازی شود.

وی با طرح این پرسش که چرا موضوع صادرات را در قبال واردات خودرو مطرح کردیم، اضافه کرد: چون بعضی از این خودروسازها می‌گفتند بگذارید خودروهایمان را صادر کنیم. ما هم گفتیم اگر شما توانایی صادرات دارید، این بازار خارج در اختیار شما که خودرویتان را صادر کنید. بنابراین بخشی از این مشروط کردن واردات برای پاسخ به خودروسازان است.

سیاهکلی ادامه داد: با وجود سیاه‌نمایی‌هایی که درباره توانمندی صادرات صنایع خودروسازی مطرح می‌شود، ما لوازم یدکی خودرو، نیروی محرکه، کشتی‌سازی و خیلی جاهای دیگر قطعاتی می‌سازیم که امروز صادر می‌شوند. بنابراین وضعیت صادراتی ما در این حوزه خوب است.

وی تصریح کرد: موضوع این است که این صادرکنندگان در انتقال یا وارد کردن پول ناشی از صادرات به کشور مشکل داشتند که با اجرای طرح ساماندهی بازار خودرو دست به آنها فرصت می‌دهیم که به جای پول بتوانند خودرو وارد کشور کنند.

نماینده مردم آوج و بویین‌زهرا در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود درباره امکان افتادن بازار واردات خودرو به دست خودروسازان گفت: به هر حال امکان واردات برای آنها وجود دارد، اما دست تجار و بازرگان‌ها هم برای این کار باز می‌شود که مفر خوبی برای ساماندهی بازار خودرو و ایجاد تعادل در قیمت سر به فلک کشیده خودروهای خارجی و داخلی است.

سیاهکلی افزود: البته این موضوع هم باید مد نظر کارشناسان صنعت خودرو باشد که طرح ساماندهی بازار خودرو با توجه به این مقتضیات امروز تصویب شده و برای اجرا در شرایط فعلی مصوبه خوبی است و برای اجرای در مدت زمان طولانی باید جامع‌تر و کامل‌تر شود.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

کمبود اقلام الکترونیکی عامل افزایش خودروهای پارکینگ/ اعلام آمار خودروهای دارای کسری به مراجع ذیربط

انجمن قطعه سازان در خصوص خودروهای ناقص بیانیه صادر کرد

ازسرگیری تولید خودرو ایرانی در دیگر کشورها

طرح واردات خودرو قانون می شود!

صادرات ۵۸.۴ میلیون دلار خودرو و لوازم یدکی طی 7ماهه نخست سال جاری

چرا ایران، روسیه و ترکیه یک خودرو مشترک تولید نکنند؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی