پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دستورالعمل جادوگری ب ام و لو رفت!

تغییر رنگ آفتاب پرستی ب ام و ix flow سر و صدای زیادی به پا کرده اما نکته جالب توجه این اقدام جذاب چیست؟ به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو کمپانی آلمانی ب‌ام‌و با دستی پر به نمایشگاه CES 2022 آمده است. در کنار رونمایی از iX M60، این شرکت از یک کانسپت دیگر با […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۸ دی ۱۴۰۰

تغییر رنگ آفتاب پرستی ب ام و ix flow سر و صدای زیادی به پا کرده اما نکته جالب توجه این اقدام جذاب چیست؟

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

کمپانی آلمانی ب‌ام‌و با دستی پر به نمایشگاه CES 2022 آمده است. در کنار رونمایی از iX M60، این شرکت از یک کانسپت دیگر با نام iX Flow پرده‌برداری کرده که بسیار مورد توجه رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است. این کانسپت به قابلیت تغییر رنگ بدنه مجهز بوده و تنها با فشار یک دکمه می‌توان رنگ بیرونی خودرو را عوض کرد!

واقعیت این است که تکنولوژی به کار رفته در ب‌ام‌و iX Flow جدید نبوده و قبلا در دستگاه‌های زیادی مورد استفاده قرار گرفته است. این تکنولوژی ریشه در جوهر الکترونیکی (E Ink) دارد، همان تکنولوژی که کتابخوان‌های الکترونیکی و دستگاه‌هایی مثل آمازون کیندل از آن بهره می‌برند.

ب ام و

اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، باید بگوییم ب‌ام‌و سطح بدنه iX Flow را به یک پوشش مخصوص مجهز کرده است. این پوشش دارای میلیون‌ها میکروکپسول از جوهر الکترونیکی بوده و ضخامتی مشابه با موی انسان دارد. هر کدام از کپسول‌ها دارای ذرات ریز سفید با بار منفی و ذرات تیره با بار مثبت هستند. یک میدان الکتریکی تعیین می‌کند که کدام ذرات در سطح میکروکپسول‌ها تجمع پیدا کنند و اینگونه رنگ کلی بدنه شکل می‌گیرد.

در حال حاضر با توجه به محدودیت‌های موجود، فقط امکان تغییر رنگ از تیره به روشن وجود دارد و نمی‌توان مثلا رنگ قرمز را به آبی تبدیل کرد. البته ب‌ام‌و می‌گوید تغییر رنگ از تیره به روشن و یا برعکس کاملا کاربردی است و بسته به فصل سال رانندگان می‌توانند از آن برای گرم کردن یا خنک نگه داشتن داخل کابین کمک بگیرند.

تکنولوژی الکتروفورتیک به کار رفته در ب‌ام‌و iX از لحاظ انرژی بسیار کم مصرف است و فقط هنگام تغییر رنگ به میزان کمی از انرژی نیاز پیدا می‌کند. باواریایی‌ها یک کاربرد دیگر برای این تکنولوژی تبلیغ می‌کنند. آنها این تکنولوژی را به دنیای مد ارتباط داده و معتقدند مالکان می‌توانند با کمک آن، ویژگی‌های شخصیتی، علایق و جایگاه اجتماعی خود را بیشتر و بهتر بروز دهند.

انتهای پیام/ منبع: دیجیاتو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی