پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شرکت کروز

گام عملی کروز برای مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه های دانشگاه تهران

مجید نیلی رییس دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران گفت: در حدود چهار سال است که با شرکت صنایع تولیدی کروز همکاری مشترک داریم و این نزدیکی موجب شده تا کروز با رویکرد سرمایه گذاری در دانشگاه تهران وارد میدان شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو آزمایشگاه ذخیره انرژی دانشگاه تهران و شرکت صنایع […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۷ دی ۱۴۰۰

مجید نیلی رییس دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران گفت: در حدود چهار سال است که با شرکت صنایع تولیدی کروز همکاری مشترک داریم و این نزدیکی موجب شده تا کروز با رویکرد سرمایه گذاری در دانشگاه تهران وارد میدان شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

آزمایشگاه ذخیره انرژی دانشگاه تهران و شرکت صنایع تولیدی کروز با هدف ضرورت تعامل میان دانشگاه و صنعت روز یکشنبه 19دی ماه سال جاری با حضور معاون پژوهشی دانشگاه تهران، رئیس دانشکده فنی دانشگاه تهران، رئیس دانشکده برق دانشگاه تهران و مدیران کروز افتتاح شد.

از آنجا که ارتباط صنعت و دانشگاه در هر کشوری می تواند نقش تعیین کننده ای در رشد اقتصادی داشته باشد، شرکت صنایع تولیدی کروز به عنوان بزرگترین قطعه ساز کشور با سرمایه گذاری در حوزه پروژه های دانشگاهی علاوه بر فراهم آوردن بازار کار و اشتغالزایی مفید برای جوانان نقش بسزایی در برقراری ارتباط نظام مند میان صنعت و دانشگاه ایجاد کرده است.

این آزمایشگاه برای تست، ساخت و بررسی باتری لیتیومی و ابرخازن ها فعالیت می کند و در این آزمایشگاه قرار است پروژه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی به گونه ای تعریف شود که امکان تبدیل شدن به نمونه های واقعی باتری های لیتیومی و ابرخازن ها در دنیای واقعی داشته باشد.

مجید نیلی احمدآبادی رییس دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در حاشیه مراسم افتتاحیه آزمایشگاه ذخیره انرژی دانشگاه تهران و شرکت صنایع تولیدی کروز با تاکید بر اینکه باید بتوانیم صنعت پیشرو و دانش بنیان کشور را به دانشگاه نزدیک و همراه کنیم، گفت: توسعه نیروی انسانی و علم و فناوری در نسل جدید و نسل آینده بدون مشارکت صنعت هوشمند پیشرو با دانشگاه ممکن نخواهد بود و این متعالی ترین گام در همکاری با صنعت به شمار می رود.

وی افزود: علاقه مند هستیم صنعت در حوزه هایی سرمایه گذاری کند که ارتباط تنگاتنگی میان علم و فناوری برقرار شود و نیازهای آتی ایران و جهان را پاسخگو باشد.

رییس دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در ادامه تصریح کرد: از آن جا که ذخیره و بازسازی الکتریکی یکی از مهم ترین حوزه ها در جهان امروز و صنعت محسوب می شود، به دنبال آن هستیم انرژی را به شکل های مختلف، استخراج، ذخیره و با خودمان جابه جا کنیم که نماد آن خودروی الکتریکی است.

نیلی به مشارکت هرچه تمام تر دانشگاه و صنعت اشاره کرد و گفت: در حدود چهار سال است که با شرکت صنایع تولیدی کروز همکاری مشترک داریم و این نزدیکی موجب شده تا یک شرکت خصوصی نظیر کروز با رویکرد سرمایه گذاری در دانشگاه تهران وارد میدان شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مسیر به دنیال این هستیم تا شرکت های خصوصی هوشمند را به دانشگاه بیاوریم و این تنها راه نزدیک شدن جدی به صنعت و مشارکت صنعت و دانشگاه با یکدیگر است.

گفتنی است؛ شرکت کروز پیشرفته ترین و بزرگترین قطعه ساز کشور با 13000 پرسنل علیرغم آنکه خود مجهز به یک مرکز تحقیقات نوین با حضور 250 نفر از فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه های معتبر کشور است و به دانش طراحی قطعات پیشرفته دست یافته و دهها پروژه با همکاری در دانشگاه ها در حال اقدام دارد با مجهز کردن این آزمایشگاه ذخیره انرژی در دانشگاه تهران به دنبال آن است تا به تکنولوژی های روز دنیا در خودروهای برقی در قسمت ذخیره انرژی دست یابد.

انتهای پیام/

آزمایشگاه ذخیره انرژی دانشگاه تهران و گروه کروز افتتاح شد

سرمایه در گردش قطعه سازان به خاطر خودروسازان از بین رفته است

جایزه بین المللی کارآفرین برتر برق و الکترونیک به حمید کشاورز تعلق گرفت

نمایانگر همت و تلاش مدیران این مجموعه در ابعاد مختلف است

نگاه به بخش خصوصی عزتمدانه نیست

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی