پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

حسین خسروانی

چرا تیگو ۸ پرو وارد باشگاه میلیاردی ها شد؟/ گفت و گو با حسین خسروانی فعال بازار خودرو

داستان از آنجایی شروع شد که یک شب زمستانی تیگو 8 پرو مزین به برچسب قیمت یک میلیارد و 750 میلیون تومانی شد همین بهانه ای شد تا ببینیم چطور این خودرو نیامده وارد باشگاه میلیاردی شد؟ چند شب پیش مدیران خودرو، طی مراسمی ضمن رونمایی از فونیکس تیگو 8 پرو، قیمت این خودرو را […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۳۰ دی ۱۴۰۰

داستان از آنجایی شروع شد که یک شب زمستانی تیگو 8 پرو مزین به برچسب قیمت یک میلیارد و 750 میلیون تومانی شد همین بهانه ای شد تا ببینیم چطور این خودرو نیامده وارد باشگاه میلیاردی شد؟

چند شب پیش مدیران خودرو، طی مراسمی ضمن رونمایی از فونیکس تیگو 8 پرو، قیمت این خودرو را اعلام کرد. قیمتی که این شرکت برای این خودرو در نظر گرفته یک میلیارد و 750 میلیون تومان بوده که این خبر حاشیه های زیادی به دنبال داشت. ارزش گذاری کمی عجیب برای این خودرو از اهم انتقاداتی بود که در صفحات مجازی طی روزهای گذشته مطرح شد و برخی اظهار کردند که با این قیمت می توان در بازارهای جهانی، خودروهایی از برندهای مطرح اروپایی و یا حتی خودروهای کارکرده کره ای و ژاپنی در بازار داخل کشور نیز خریداری کرد. 2 روز بعد هم سازمان حمایت به ماجرا ورود کرد و به بهانه ارائه توجیهات قانونی توسط مدیران خودرو، جلوی ادامه فروش این خودرو را گرفت. در ادامه تنها به بیان دیدگاهی دیگر به چالش اخیر می پردازیم.

حسین خسروانی فعال بازار خودرو کشور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو در خصوص حاشیه های مطرح شده در مورد خودرو تیگو 8 پرو اظهار کرد: نکته ای که باید در وهله اول در نظر گرفت اینجاست که این خودرو، تنها کراس اوور بزرگ سایز بازار بوده که از جدیدترین تکنولوژی و امکانات روز دنیا برخوردار است که دست بر قضا صفر کیلومتر است. آپشن های متعدد و به روز از جمله سیستم خودران سطح 2.5 ، تکنولوژی هایی نیستند که به راحتی حتی روی خودروهای 5 میلیاردی پیدا کنید. شما با یک خودروی کاملا پیشرفته رو به رو هستید.

وی ادامه داد: اینکه برخی از افراد قیمت این خودرو را با قیمت جهانی برخی از خودروها مقایسه می کنند درست نیست. اولا خودروها در کشورهای معدودی با قیمت جهانی عرضه و به فروش می رسند به طور مثال در بازار ترکیه خودروها با قیمت جهانی به فروش نمی رسد. اگر قرار است چنین مقایسه ای صورت گیرد بهتر است با شرایط و وضعیت حاکم در بازار کشور مورد بررسی قرار گیرد.

فونیکس تیگو 8 پرو

این فعال بازار اشاره کرد: در حال حاضر شما در بازار کشور با عدد یک میلیارد و 750 میلیون تومان خودروهای کارکرده چند دست چرخیده کره ای و ژاپنی را باید خریداری کنید به طور مثال تویوتا راو 4 مدل 2015 یا سانتافه، در وهله اول این خودروها باتوجه به سن کارکرد قطعا هرکدام بالای 200 هزار کیلومتر پیمایش داشته اند. بسیاری از قطعات مصرفی این خودروها چندین بار تعویض شده و در حال حاضر که شما مالک آن هستید بیش از 7 سال از عمر این خودروها گذشته و نه تنها کارایی سابق را ندارند بلکه امکاناتشان برای نیاز امروز نیست!

خسروانی در همین راستا بیان کرد: مسئله دیگری که هر خریداری باید در نظر بگیرد موضوع هزینه نگهداری خودرو است. خودرو کره ای و ژاپنی که بیش از 7 سال از کارکرد آن گذشته ماهانه حدود 5 تا 10 میلیون تومان هزینه برای مالک دارد و تازه اگر در سال دوم یا سوم نگهداری دچار مشکلات حاد موتوری نشود، به این علت که بالاخره این خودرو مدت قابل توجهی از عمرش می گذرد، که همین مورد به تنهایی هزینه هنگفتی برای مالک به دنبال می آورد. به این ترتیب شما یا با خودرویی مواجه هستید که به طور کامل اورهال شده و نمی دانید چطوری و چگونه یا باید خودتان پس از خرید دست به اورهال اساسی آن خودرو بزنید.

به گفته وی، بحث هزینه نگهداری در مورد خودرو تیگو 8 پرو تقریبا نزدیک به صفر است به این ترتیب که این خودرو تا 5 سال از سرویس ها و خدمات رایگان برخوردار است و تا 7 سال یا 200هزار کیلومتر از گارانتی بهره مند است. طبق میزان فروش و بررسی صورت گرفته از بازار چری در محصول تیگو 7 نشان داد که خودروهایش از کیفیت بالایی برخوردار هستند و فلذا شما مالک خودرویی می شوید که علاوه بر اینکه از تکنولوژی به روز و امکانات و ایمنی خوبی برخوردار است از شبکه گسترده خدمات پس از فروش هم نیز بهره مند است. شما بعد از گذشت 7 سال از کارکرد این خودرو تازه یک سوم هزینه ای که افراد، امروز برای خودروهای کره ای و ژاپنی می کنند، شاید نیاز باشد برای تیگو 8 پرو هزینه کنید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با همین عدد هنگفت، خودرو تیگو 8 پرو مورد توجه قرار گرفته یا نه اظهار کرد: طی 2 روز اول فروش، سایت به مدت 20 دقیقه برای ثبت سفارش باز شده که حدود 200 دستگاه از این خودرو طی کمتر از 48 خریداری شده است. به همین دلایلی که عرض کردم در رابطه با گستردگی شبکه خدمات پس از فروش و کیفیت و سطح ایمنی و تکنولوژی این خودرو، تیگو 8 پرو توانسته با استقبال مردم مواجه شود.

خسروانی با اشاره به موضوع قیمت گذاری توضیح داد: نکته ای که باید در نظر بگیرید اینجا است که مدیران خودرو به تنهایی قیمت گذار این خودرو نیست و عوامل بسیاری در قیمت گذاری تاثیر دارند. در حال حاضر مشکلات بانکی که کشور با آن رو به رو است و تحریم های موجود، و همچنین افزایش هزینه های حمل و نقل، اثرگذاری مستقیم بر قیمت دارد. این شرکت تا به امروز براساس شرایط بازار و رقبای محصولات خود در بازار اقدام به قیمت گذاری کرده است.

رونمایی تیگو 8 پرو

وی ادامه داد: نمی شود قیمت این خودرو را با قیمت جهانی خودروها مقایسه کرد، دقت کنید در حال حاضر کدام یک از کالاهای موجود در بازار کشورمان با قیمت جهانی آن یکسان است؟ اگر قرار است بررسی صورت بگیرد باید با شرایط و وضعیت بازار مورد ارزیابی قرار بگیرد. نکته ای دیگری که باید در نظر داشته باشیم این است که شیوه قیمت گذاری مدیران خودرو به گونه ای بوده است که سبب می شود تا خودرو مستقیم به دست مصرف کننده برسد و کمترین فاصله را با قیمت بازار داشته باشد تا این وسط دلال بازی یا واسطه گری بازار را ملتهب نکند. اقدامی که بسیاری از خودروسازان انجام نمی دهند و با قیمت گذاری هایشان باعث دلال پروری در بازار می شوند.

خسروانی در خصوص آینده بازار این خودرو گفت: تیگو 8 پرو با توجه به امکانات و تکنولوژی که از آن برخوردار است می تواند خودرویی موفق در بازار خودرو باشد. همچنین پیش بینی می کنم که احتمالا قیمت این خودرو تا 2 میلیارد تومان در بازار بالا برود.

انتهای پیام/

رونمایی از فونیکس تیگو 8 پرو + اعلام قیمت

تیگو 8 پرو هوشمند ترین خودرو تولید داخل

جنتلمن شماره 8 / تست رانندگی و بررسی فونیکس تیگو 8 پرو

چری همچنان در مسیر نوآوری

استقبال ایرانی ها از فونیکس تیگو ۸

گزارش تست فنی تیگو7 پرو در پیست آزادی، محصول جدید مدیران خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی