پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تست تصادف خودرو

تجهیزات لازم برای آزمون تصادف خودرو در کشور وجود ندارد

معاون کیفیت خودروسازی سایپا بیان کرد: زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم برای آزمون تصادف وجود ندارد و ما نمونه‌ها را فقط یک بار هنگام گرفتن تاییدیه تولید در هر نوع خودرو به خارج از کشور ارسال می‌کنیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمدحسن جبلی جوان معاون کیفیت خودروسازی سایپا اظهار کرد: آزمون‌های مربوط به استاندارد‌های […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۹ دی ۱۴۰۰

معاون کیفیت خودروسازی سایپا بیان کرد: زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم برای آزمون تصادف وجود ندارد و ما نمونه‌ها را فقط یک بار هنگام گرفتن تاییدیه تولید در هر نوع خودرو به خارج از کشور ارسال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمدحسن جبلی جوان معاون کیفیت خودروسازی سایپا اظهار کرد: آزمون‌های مربوط به استاندارد‌های 85 گانه خودرو با حضور نماینده سازمان استاندارد در سال دو بار انجام می‌شود، اما برخی از موارد فعلا به دلیل تحریم‌ها اجرا نمی‌شود.

وی گفت: در سال جاری 151 مورد آزمون بر روی همه محصولات سایپا انجام شده است و نماینده سازمان استاندارد به صورت نمونه گیری تصادفی خودرو‌ها را برای آزمون انتخاب می‌کند.

جبلی جوان با اشاره به باز نشدن کیسه هوا در خودرو‌های حادثه بهبهان افزود: برای بررسی این موضوع باید خودرو‌ها را در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم حافظه کیسه هوا را بازخوانی کنیم.

وی گفت: مشاهدات فعلی ما حکایت از این دارد که خودرو‌های حادثه دیده در تصادف زنجیره‌ای بهبهان، از قسمت جلو ضربه شدید نداشتند و این در حالی است که برای باز شدن کیسه هوا باید حد مشخصی از ضربه به قسمت جلوی خودرو وارد شود و یا شاید هم رانندگان به دلیل موقعیت جاده در زمان حادثه خودرو را خاموش کرده و از خودرو خارج شده بودند که همین باعث شده کیسه هوا باز نشود.

معاون کیفیت خودروسازی سایپا افزود: هنوز گزارش رسمی پلیس و آتش نشانی درباره این حادثه منتشر نشده است، اما در مورد ایمنی خودرو نمی‌توان فقط به کیسه هوا بسنده کرد و ما مواردی نظیر کمربند ایمنی، ترمز خودرو، سیستم‌های تعلیق و حتی اتصالات چرخ‌ها را داریم که در ایمنی دخیل هستند و هیچ مشکلی در این موارد مشاهده نشده است.

انتهای پیام/ منبع: صدا و سیما

ایمن ترین خودروهای جهان از نگاه موسسه HSII

انطباق خودروهای هیبریدی بازار با استانداردها

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی