پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

تولید خودرو سال آینده افزایش می یابد / چرا خودرو ارزان نمی شود؟

وزیر صمت از افزایش تولید خودرو در سال آینده و در پی آن حذف سیستم قرعه کشی خودرو خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره بازار خودرو اظهار کرد: من هم در سفرهای استانی و هم در بازدیدها و ملاقات‌هایی که از فعالیت‌های تولیدی […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۳ بهمن ۱۴۰۰

وزیر صمت از افزایش تولید خودرو در سال آینده و در پی آن حذف سیستم قرعه کشی خودرو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره بازار خودرو اظهار کرد: من هم در سفرهای استانی و هم در بازدیدها و ملاقات‌هایی که از فعالیت‌های تولیدی اقتصادی دارم با مردم گفت‌وگو می‌کنم که به من ایده و انگیزه می‌دهد.

وی افزود: ما در خصوص خودرو دو بازار و دو قیمت داریم، یکی قیمتی است که بازار آزاد است که التهاب دارد؛ دیگری قیمتی است که خودروسازان می‌دهند که فاصله زیادی است و یک رانت ۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت علت آشفتگی بازار خودرو را هم‌سان نبودن عرضه و تقاضا عنوان و بیان کرد: ۵۰۰ هزار دستگاه کمتر از نیاز تولید می‌کنیم که به سرعت برطرف خواهد شد؛ نکته دیگر این است که خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده؛ به این معنا که بسیاری از افرادی که خودرو می خرند، به آن نگاه سرمایه‌ای دارند.

وی اشاره کرد: یک ماه قبل ثبت نام خودرو در یکی از شرکت‌های خودروساز انجام شد که برای ۱۰ هزار خودرو، ۴ میلیون نفر ثبت نام کردند این در حالی است که این ۴ میلیون ثبت نام، واقعی نیست؛ کل نیاز بازار خودروی ایران، یک میلیون ۵۰۰ هزار دستگاه در سال است که نشان می‌دهد بازار خودرو، یک بازار واقعی نیست بلکه رانتی و سوداگرانه است.

فاطمی امین ادامه داد: اول باید تولید را افزایش دهیم که امسال این اتفاق رخ خواهد داد و تا پایان امسال، ۱۳۰ هزار دستگاه بیشتر از سال گذشته عرضه خواهد شد؛ ۱۳۰ هزار دستگاه هم برای سال آینده پیش فروش می‌شود که مجموعاً ۲۶۰ هزار دستگاه امسال بیشتر عرضه می‌شود.

وی یادآور شد: صنعت خودروی ما بیمار است و ناکارآمدی‌های زیادی دارد البته این ناکارآمدی‌ها به یکی دو سال اخیر برنمی گردد بلکه ناشی از انباشت ناکارآمدی‌ها در یک دوره طولانی بوده است. من قول ۲ ساله برای رفع ناکارآمدی‌های صنعت خودرو می‌دهم. یک دوره ۳ ساله برای اجرای ۹ پروژه‌ای که شروع کرده‌ایم نیاز داریم ولی نتایج آن بعد از ۲ سال مشخص می‌شود؛ سال آینده قرعه کشی نخواهیم داشت و به این سمت می‌رویم که بیش از نیاز داخلی، خودرو تولید کنیم که قرعه کشی زا از بین خواهد برد.

وزیر صمت گفت: اما اینکه تمام ناکارآمدی‌های صنعت خودرو را حل کنیم، یک دوره ۲ ساله می‌طلبد که زمان معقولی است. خودرو برای همه مردم اهیمت دارد و همه درباره آن دغدغه دارند. مردم، کارگران صنعت، تولیدکننده، قطعه ساز و سهامداران را در نظر داریم. سال آینده خبرها و چشم انداز خوبی از صنعت خودرو خواهیم داشت.

انتهای پیام/ منبع: خبرآنلاین

تعیین قیمت خودرو با چه کسی است؟

وزارت صمت قانونا نباید به قیمت گذاری خودرو ورود کند!

جدیدترین قیمت خودرو در بازار + جدول

سازمان حمايت ((قيمت خوب و بد)) را چگونه تعيين مي كند؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی