پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خرید و فروش خودرو

نقل و انتقال خودروهای لوکس به شرط پرداخت مالیات

سرپرست دفتر طراحی و تحلیل فرآیند‌های مالیاتی از جلوگیری نقل و انتقال خودروهای لوکسی که مودیان تا پایان بهمن ماه مالیات را نپرداخته باشند خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو جهانگیر رحیمی سرپرست دفتر طراحی و تحلیل فرآیند‌های مالیاتی گفت: فرصت شناسایی خودرو‌های مشمول مالیات خودرو‌های لوکس، تا پایان دی بود و تاکنون […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

سرپرست دفتر طراحی و تحلیل فرآیند‌های مالیاتی از جلوگیری نقل و انتقال خودروهای لوکسی که مودیان تا پایان بهمن ماه مالیات را نپرداخته باشند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

جهانگیر رحیمی سرپرست دفتر طراحی و تحلیل فرآیند‌های مالیاتی گفت: فرصت شناسایی خودرو‌های مشمول مالیات خودرو‌های لوکس، تا پایان دی بود و تاکنون بالغ بر ۵۷۰ هزار خودرو شناسایی شده اند.

به گفته او، اطلاع رسانی‌های لازم انجام و روی سایت سازمان بارگزاری شده است. این مودیان اگر تا پایان بهمن مراجعه نکنند، برگه اجرایی برای آن‌ها صادر می‌شود و طبق ماده ۱۰ آیین نامه بند ش تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، به عنوان خودروی بدهکار مالیاتی شناسایی شده و از نقل و انتقال آن‌ها جلوگیری می‌شود.

طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۰، اگر جمع ارزش خودرو‌های تحت تملک یک شخص و خودرو‌های فرزندان زیر ۱۸ سال او، بیش از ۱ میلیارد تومان باشد، مشمول مالیات خودرو‌های لوکس خواهد شد.

انتهای پیام/

مبنای قیمت گذاری خودرو توسط سازمان امور مالیاتی چیست؟

هدف از دریافت مالیات از خودروهای لوکس چیست؟

چه تعداد خودرو در کشور مشمول مالیات می شود؟

مالیات خودروهای بالای یک میلیارد چطور محاسبه می شود؟

مالیات خودروهای یک میلیاردی چقدر است؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی