پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مالیات خرید خودرو

چه تعداد خودرو در کشور مشمول مالیات می شود؟

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، براساس اطلاعات به دست رسیده هم اکنون حدود 550 هزار خودرو مشمول مالیات می شوند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو داود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: با تعاملی که با پلیس راهور داشتیم، اطلاعات مربوط به جمع خودروها را که حدود 17.5 میلیون خودرو […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۹ دی ۱۴۰۰

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، براساس اطلاعات به دست رسیده هم اکنون حدود 550 هزار خودرو مشمول مالیات می شوند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

داود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: با تعاملی که با پلیس راهور داشتیم، اطلاعات مربوط به جمع خودروها را که حدود 17.5 میلیون خودرو سواری و دو کابین است را دریافت کردیم و هم اکنون حدود 550 هزار خودرو مشمول مالیات شدند.

به گفته وی، جمع مالیات خودروهای شناسایی شده حدود پنج هزار و 600 میلیارد تومان است که طی چند روز آینده در سامانه امور مالیاتی قرار می دهیم و به مالکان هم اطلاع رسانی می کنیم.

منظور افزود: در صورتی که مالکان خودروهای مشمول مالیات نسبت به پرداخت مالیات اقدام نکنند، در زمان نقل و انتقال خودرو باید مفاصا حساب مالیاتی را دریافت کنند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور یادآور شد: یکی از مالیات ها، مالیات بر جمع ارزش خودرو است، اگر فرد و افراد تحت تکفل او ارزش خودروی بالای یک میلیارد تومان داشته باشند طبق یک جدول تصاعدی نسبت بر مازاد بر یک میلیارد تومان، مالیات پرداخت می کنند.

انتهای پیام/

تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو ملزم به پرداخت مالیات شدند

مالیات خودروهای بالای یک میلیارد چطور محاسبه می شود؟

مالیات خودروهای یک میلیاردی چقدر است؟

مالیات بر عایدی سرمایه به خودرو دوم تعلق می گیرد

قانون مالیات بر خانه و ماشین های لوکس در چه مرحله ای قرار دارد؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی