پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مالیات خودرو

مالیات بر عایدی سرمایه به خودرو دوم تعلق می گیرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: چنانچه فقط یک خودرو به نام فرد باشد، هرچه این خودرو را خرید و فروش کرده و عایدی به دست آورد معاف از پراخت مالیات بر عایدی سرمایه است، اما بیش از یک خودرو ملزم به پرداخت این نوع مالیات است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی طغیانی عضو […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۸ آبان ۱۴۰۰

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: چنانچه فقط یک خودرو به نام فرد باشد، هرچه این خودرو را خرید و فروش کرده و عایدی به دست آورد معاف از پراخت مالیات بر عایدی سرمایه است، اما بیش از یک خودرو ملزم به پرداخت این نوع مالیات است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه معاملات مصرفی مردم از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف است، اظهار کرد: به طور مثال اگر هر کدام از اعضای یک خانواده (پدر، مادر و فرزندان بالای ۱۸ سال) یک هزار بار نیز خودروی خود را خرید و فروش کنند، مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌پردازند، زیرا این خودرو مصرفی است.

وی درباره برخی انتقادات به طرح مالیات بر عایدی سرمایه مبنی بر اینکه تورم در این مالیات در نظر گرفته نشده است، تصریح کرد: کارشناسان درباره تعدیل تورمی در طرح مالیات بر عایدی سرمایه اختلاف نظر جدی با یکدیگر دارند در واقع پاسخ‌ها به این پرسش که «آیا برای دریافت مالیات بر عایدی سرمایه، ابتدا باید تورم را از سرمایه‌ گذاری‌ های انجام گرفته در حوزه‌هایی مانند مسکن، زمین، طلا و… کم کرد یا خیر؟» متفاوت است.

نماینده مردم اصفهان افزود: برخی معتقدند که تورم را باید از سرمایه گذاری کم کرده و از مابقی سرمایه، مالیات بر عایدی سرمایه اخذ شود، برخی دیگر نیز اعتقاد دارند که نباید تورم را از سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته، کم کرد، زیرا با این اقدام تورم را که در حال حاضر حدود ۴۰ درصد است برای سرمایه‌گذاران گارانتی می‌کنیم و این امر موجب افزایش قیمت زمین، طلا و… بیش از نرخ تورم می‌شود.

وی ادامه داد: تورم به نوعی میانگین افزایش قیمت کالا‌ها است بنابراین دریافت مالیات بر عایدی سرمایه بدون حذف تورم از سرمایه‌ گذاری‌های انجام گرفته در حوزه طلا، زمین و … تنبیهی مضاعف است تا سرمایه مردم به سمت حوزه‌هایی مانند طلا، ارز و خودرو و … نرود.

انتهای پیام/

قانون مالیات بر خانه و ماشین های لوکس در چه مرحله ای قرار دارد؟

کدام خودروها در سال جاری باید مالیات بپردازند؟

دولت دوازدهم هیچ عزمی برای اجرای قانون اخذ مالیات سالانه از خودروهای لوکس نداشت

مالیات سالیانه خودروهای لوکس چقدر است؟

جزئیات مالیات خرید و فروش خودرو چه طور خواهد بود؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی