پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید هواپیما

سخن از دوربردترین هواپیمای دنیاست!

کمپانی هواپیماسازی بویینگ در قصد دارد تا دوربردترین هواپیما ۲ موتوره باری دنیا را بسازد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو این هواپیماها همچنین دوربردترین هواپیماهای باری دوموتوره در دنیا محسوب می‌شوند. البته ظرفیت بارگیری هواپیماهای یادشده به اندازه هواپیماهای ۷۴۷-۴۰۰ باری است. آخرین نوع از خانواده بوئینگ ۷۷۷ ایکس، مدل ۷۷۷-۸ باری است که […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۳ بهمن ۱۴۰۰

کمپانی هواپیماسازی بویینگ در قصد دارد تا دوربردترین هواپیما ۲ موتوره باری دنیا را بسازد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

این هواپیماها همچنین دوربردترین هواپیماهای باری دوموتوره در دنیا محسوب می‌شوند. البته ظرفیت بارگیری هواپیماهای یادشده به اندازه هواپیماهای ۷۴۷-۴۰۰ باری است.

آخرین نوع از خانواده بوئینگ ۷۷۷ ایکس، مدل ۷۷۷-۸ باری است که تولید آن نتیجه درخواست سال ۲۰۱۹ هواپیمایی قطر از این شرکت برای ساخت هواپیمای باربری جدی ۷۷۷ ایکس به جای هواپیمای باربری به جای ۷۷۷ اف است.

از آنجایی که هواپیمایی قطر سومین شرکت بزرگ حمل و نقل هوایی جهان از نظر تناژ پرواز است، بوئینگ قرارداد خرید ۳۴ جت جدید و ۱۶ فروند انواع دیگر هواپیما به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد دلار را با آن منعقد کرد.

این قرارداد توسط استن دیل، رئیس و مدیر عامل شرکت هواپیماهای تجاری بوئینگ و اکبر آل باکر، مدیر اجرایی گروه قطر ایرویز، امضا شده است.

در تولید این هواپیما بیش از ۶۴۴ کیلومتر نوار کربنی مورد استفاده قرار گرفته است. برد این هواپیما به ۸۱۶۷ کیلومتر و ظرفیت حمل بار ان به ۱۱۸ تن می‌رسد و قدرت رانش هر یک از موتورهای GE۹X آن صدهزار پوند است که ده درصد بیشتر از مدل‌های قبلی هواپیماهای بوئینگ است. تحویل این هواپیماها در سال ۲۰۲۷ انجام می‌شود.

انتهای پیام/ منبع: مهر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی