پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بلیت هواپیما

ایرلاین ها؛ اگر زیان ده هستید بگویید اگر نه چرا گران کردید؟

بعد از بازار خودرو ظاهرا نوبت به صنعت هوایی و بلیت هواپیما رسیده اما نکته جالب توجه این جاست که هر 2 این صنایع با مشکل قیمت گذاری مواجه هستند. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو اینطور که از شواهد پیداست یکی از مشکلات اساسی کشور در حوزه قیمت گذاری است به طوری که […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۶ آبان ۱۴۰۰

بعد از بازار خودرو ظاهرا نوبت به صنعت هوایی و بلیت هواپیما رسیده اما نکته جالب توجه این جاست که هر 2 این صنایع با مشکل قیمت گذاری مواجه هستند.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو

اینطور که از شواهد پیداست یکی از مشکلات اساسی کشور در حوزه قیمت گذاری است به طوری که در این سالها شاهد هستیم ریشه بسیاری از چالش ها در بخش های مختلف اقتصادی کشور منتهی به موضوع قیمت گذاری می شود.

اگرچه که کرونا اثرگذاری مخربی بر بخش های مختلف اقتصادی و صنایع کشور داشته و این تاثیرات بر کسی پوشیده نیست و برخی محدودیت های اعمال شده بر روند فعالیت صنایع مخصوصا صنعت هوایی سبب بروز مشکل می کند. اما قصه آن جایی جالب می شود که با ذره بین به سراغ کم و کیف اجرای این محدودیت ها می رویم.

محدودیت 60 درصدی پذیرش مسافر موردی است که سبب شد تا شرکت های هواپیمایی خودمختار دست به افزایش قیمت بلیت هواپیما بزنند. اما سوال اینجاست که آیا این محدودیت ها به درستی اجرا می شود که مردم باید جوابگوی قیمت های تحمیلی ایرلاین ها باشند؟

براساس گزارشات به دست رسیده از مخاطبان این رسانه، غالبا در پروازها محدودیت 60 درصدی نه تنها اعمال نشده بلکه برخی دیگر از شیوه نامه های بهداشتی نیز توسط شرکت های هواپیمایی اجرا نشده است. ظاهرا شرکت های هواپیمایی با مشکلات دیگری روبه رو هستند که مجبور به شکست محدودیت ها و افزایش قیمت بلیت هواپیما شده اند!!

اواخر سال گذشته ایرلاین ها اعلام کردند که دچار ورشکستگی و زیان هستند موضوعی که اواخر دی ماه سال گذشته محمد اسلامی (وزیر راه و شهرسازی سابق) درباره آن به تسنیم گفته بود: اگر ایرلاین‌ها زیان‌ده بودند تا الان صورت‌های مالی حسابرسی شده را به وزارت راه و شهرسازی ارائه می‌کردند تا پس از بررسی توسط یک کمیته کارشناسی اگر دیدیم اینها واقعا زیان‌ده هستند برای آنها چاره‌ای بیاندیشیم. این در حالی است که هیچکدام از ایرلاین‌ها –صورت‌های مالی حسابرسی شده – را نیاوردند و استقبال هم نکردند.

شاید شرکت های هواپیمایی هم مبتلا به ویروس محرمانگی شده اند و بنایی ندارند تا وزارت راه و شهرسازی و کمیته بررسی متوجه فعالیت های آن ها شود.

اگرچه نباید از اظهارات جالب توجه دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی مبنی بر اینکه «لزومی ندارد همه اقشار از هواپیما استفاده کنند» هم غافل شد.

اگر قرار نیست که تمامی اقشار از هواپیما بهره ببرند چه نیازی است که شرکت های هواپیمایی سوخت یارانه ای دریافت کنند؟ یا تسهیلات کرونایی بگیرند یا مواردی از این قبیل! اگر گروه خاصی از هواپیما استفاده می کنند منطقی است که همین افراد هم هزینه های گزافی که مشخص نیست در کجا خرج می شود را بپردازند.

دیگر نکته ای که شاید در تشدید یا حفظ این آشفتگی در صنعت هوایی دارد یکته تازی ایرلاین ها در زمانی است که سازمان هواپیمایی با با رفت و آمد سرپرست ها قدیم و جدید مواجه بود البته امید است تا با حضور محمدی بخش رئیس تازه نفس سازمان هواپیمایی کشوری این مشکلات به زودی رفع شود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی