پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو

رقابت؛ کیفیت را افزایش می دهد / دولت باید واردات خودرو را آزاد کند!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است، رقابت، کیفیت را افزایش می‌دهد و تولیدکنندگان در هر حوزه‌ای باید بتوانند کالاهای خود را صادر کنند. تولیدی که صادرات در آن وجود نداشته باشد و قدرت صادرات نداشته باشد محکوم به شکست است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو لطف الله سیاه کلی عضو […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است، رقابت، کیفیت را افزایش می‌دهد و تولیدکنندگان در هر حوزه‌ای باید بتوانند کالاهای خود را صادر کنند. تولیدی که صادرات در آن وجود نداشته باشد و قدرت صادرات نداشته باشد محکوم به شکست است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

لطف الله سیاه کلی عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه انحصار و مافیا با یکدیگر ترکیبی تشکیل می‌دهد که موجب نارضایتی مردم در یک صنعت و افت کیفیت محصول می‌شود، گفت: رقابت، کیفیت را افزایش می‌دهد و تولیدکنندگان در هر حوزه‌ای باید بتوانند کالاهای خود را صادر کنند. تولیدی که صادرات در آن وجود نداشته باشد و قدرت صادرات نداشته باشد محکوم به شکست است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: هدف اصلی تولیدکنندگان باید به نحوی باشد که تولیدات آنها در سطح جهانی باشد. از طرفی حمایت دولت از تولید هم مسئله مهمی است. حمایت اندازه و زمان دارد و اگر بی حد و اندازه باشد یک صنعت بزرگ مثل خودروسازی را از رونق می‌اندازد.

وی بیان کرد: اگر خودروساز نتواند محصولی تولید کند که در کلاس جهانی باشد در داخل هم نمی تواند موفق باشد. در واقع اگر خودروسازی نتواند خودروی خود را به خارج بفروشد هنوز تبدیل به خودروساز نشده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اشاره کرد: مهمترین وظیفه دولت تنظیم بازار است دولت باید متناسب با نیاز ‌کشور واردات خودرو انجام دهد. نیاز بازار داخلی حدود یک میلیون و پانصد هزار دستگاه خودرو است که دولت باید با نقش تنظیم‌گری وارد بازار شود در واقع واردات و صادرات یک کلید واژه است.

سیاه کلی با بیان اینکه ما باید به سطح خودروسازی ملی بالا برسیم تا کیفیت خودروها ارتقا یابد، گفت: انحصار در صنعت خودرو منطقی نیست زیرا با وجود انحصار نمی‌توان انتظار خروجی بهتری داشت. بنابراین، دولت باید سهام خود را واگذار و سیاست خود را بر مبنای نظارت بگذارد نه آنکه همه جوره از سیاست‌گذاری تا قیمت‌گذاری بر این صنعت اعمال نظر و اعمال سلیقه کند.

وی در پایان افزود: در صورت واردات خودرو در کشور، شاهد تنظیم روند تولید خودرو در کشور و همچنین نظارت بیشتر دولت بر بازار خودرو با تامین نیاز داخلی خواهیم بود.

انتهای پیام/ منبع: سنا

انحصار؛ آفت جان صنعت خودرو کشور

لزوم خصوصی سازی خودرو / مجلس به دنبال تنظیم گری در بازار است

جدیدترین قیمت خودرو در بازار + جدول

اگر تاکید به آزادسازی واردات داریم برای ایجاد تعادل در بازار خودرو است

دولت باید تصدی گری در خودروسازی را رها کند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی