پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

با شخصیت اما بی قرار! / آقازاده ای از برابوس و KTM

کمپانی KTM و تیونر آلمانی (برابوس) بالاخره از پسر جنتلمن خود که از قلب هیولا بهره مند است پرده برداری کردند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو در نخستین ماه از سال 2022، تصاویری مخفیانه از محصولی انتشار یافت که به نظر می‌­رسید نسخه تجدید حیات یافته از هاسکوارنا Vitpilen 1301 باشد. اما با توجه […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

کمپانی KTM و تیونر آلمانی (برابوس) بالاخره از پسر جنتلمن خود که از قلب هیولا بهره مند است پرده برداری کردند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در نخستین ماه از سال 2022، تصاویری مخفیانه از محصولی انتشار یافت که به نظر می‌­رسید نسخه تجدید حیات یافته از هاسکوارنا Vitpilen 1301 باشد. اما با توجه به فرم دایره‌­ای چراغ‌های جلو و قطعات بدنه، کارشناسان تشخیص دادند، که این محصول براساس یکی از محصولات KTM یعنی 1290 Super Duke شکل گرفته باشد.

اخبار تکمیلی، از همکاری KTM با تیونر آلمانی معروف یعنی برابوس برای ساخت این مدل جدید خبر می­‌داد. بالاخره و پس از چند ماه گمانه­‌زنی، تصاویری در وب‌سایت شرکت KTM انتشار یافته است، که برابوس 1300R را آماده برای معرفی نشان می­‌دهد.

نکته مهم این‌که ظاهرا مشخصات این محصول نیز در سایت KTM منتشر شده ولی پس از مدتی حذف شده است.

به هرحال، شعار تبلیغاتی «شخصیت یک جنتلمن، قلب یک هیولا» که برای توصیف این محصول انتخاب شده، می‌­تواند تاحد زیادی نشانگر تغییراتی باشد که توسط KTM و برابوس بر نسخه تغییر یافته از کی‌تی‌ام سوپر دوک 1290 اعمال شده است.

می­‌توان انتظار داشت که برابوس 1300R به مواردی همچون فنرهای تطبیق‌پذیر WP هم مجهز باشد، غیر از این‌که قلب تپنده V-توئین متعلق به Super Duke با 1301 سی­‌سی حجم و 180 اسب­‌بخار نیز برای آن نصب شده است.

برابوس 1300R (6)

استفاده از فیبرکربن برای ساخت دو ورودی هوا در کنار محفظه سوخت، قطعه حاشیه چراغ‌های جلو، مسیر هوارسانی به کالیپر ترمزها، باله انتهایی و روکش باک، ویژگی‌های دیگر برابوس 1300R خواهد بود.

با توجه به خبرهای قبلی، KTM قصد دارد تنها 77 دستگاه از این محصول را به مناسبت گرامیداشت تاسیس برابوس در سال 1977، به مشتریان عرضه کند.

براساس تصاویر، به نظر می­‌رسد دو رنگ مشکی Signature و قرمز Magma برای برابوس 1300R درنظر گرفته شده است، ولی برای اطمینان از این موارد و جزئیات بیشتر، باید تا زمان معرفی نسخه نهایی منتظر بمانیم.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی