پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فراری 250 (1)

فراری که فراری نیست!

شرکت RML به تازگی از جدیدترین پروژه‌های آن‌ها Short Wheelbase رونمایی کرده که این نسخه تنها در پلتفرم اصلی با فراری 250 اشتراک دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سری 250 فراری، یکی از موفق‌ترین محصولات این شرکت است که بین سال‌های 1952 تا 1964 عرضه شد. در مجموع 250 دستگاه خودرو از این […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۵ اسفند ۱۴۰۰

شرکت RML به تازگی از جدیدترین پروژه‌های آن‌ها Short Wheelbase رونمایی کرده که این نسخه تنها در پلتفرم اصلی با فراری 250 اشتراک دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سری 250 فراری، یکی از موفق‌ترین محصولات این شرکت است که بین سال‌های 1952 تا 1964 عرضه شد. در مجموع 250 دستگاه خودرو از این مدل به تولید رسید و تعدادی از آن‌ها در سال‌های اخیر با قیمت‌های بالایی به فروش گذاشته شدند. این روزها پیدا کردن چنین نمونه‌ای برای خرید، بسیار دشوار و حتی غیرممکن است؛ اما راه حل تازه‌ای برای این مشکل پیدا شده است.

RML یک شرکت پیشرو در حوزه مهندسی خودرو است که در بریتانیا واقع شده است. یکی از جدیدترین پروژه‌های آن‌ها Short Wheelbase نام دارد، که در واقع نسخه‌ای کاملاً مدرن از فراری 250 GT SWB محسوب می‌شود. به جزء پلتفرم اصلی، این پروژه ویژگی مشترکی با فراری 250 ندارد.

فراری 250 (2)

طراحی این خودرو تا حد بسیار زیادی از فراری الهام گرفته شده، اما ویژگی‌هایی وجود دارند که آن را کمی مدرن‌تر نشان می‌دهند؛ برای مثال، چراغ‌های گرد با لنزهای پرژکتوری و تایرهای پهن جلو و عقب. از دیگر ویژگی‌‌های جالب این خودرو می‌توان به خروجی‌های اگزوز کرومی، آینه‌های جانبی کرومی و فلز چند پره با سبکی قدیمی، اشاره کرد.

رنگ‌آمیزی بدنه نیازمند لایه‌هایی از پوشش کربن، پوشش معمولی و پایه نقره‌ای بود که در نهایت این ظاهر خیره‌کننده را ارائه می‌دهد. البته RML تصمیم نگرفته که این طیف از آبی را چگونه نام‌گذاری کند‌.

زیر کاپوت، یک پیشرانه ارتقایافته V12 با حجم 5.5 لیتر قرار گرفته که 479 اسب‌بخار قدرت را در 7000 دور در دقیقه و 568 نیوتن‌متر گشتاور را در 5000 دور در دقیقه ارائه می‌کند که از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی، به چرخ‌های عقب (با دیفرانسیل ضد لغزش) می‌رسد.

فراری 250 (6)

چنین نیرویی باعث می‌شود تا خودرو در مدت زمان 4.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد. نهایت سرعت آن نیز تا 290 کیلومتر برساعت محدود شده است.

فراری 250 (3)

شرکت RML تنها 30 نمونه از پروژه Short Wheelbase را مونتاژ خواهد کرد که زمان مورد نیاز برای مونتاژ هر دستگاه، حدود شش ماه است. تقرییاً 70 درصد از تولید آن برای صادرات برنامه‌ریزی شده و قیمت پایه آن 1.84 میلیون دلار به اضافه مالیات‌های محلی است.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی