پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پارک خودرو در سراشیبی (5)

فرار از وسط خیابان / چگونه خودرو را در سراشیبی پارک کنیم؟

پارک خودرو در سراشیبی اصلا برای راننده‌ های کم‌ تجربه کار ساده‌ای نیست و یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ های رانندگی محسوب می‌شود. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو پارک خودرو در سراشیبی اصلا برای راننده‌های کم‌ تجربه کار ساده‌ای نیست و یکی از بزرگ‌ ترین چالش‌هایی محسوب می‌شود که در خیابان‌های با شیب تند […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۸ فروردین ۱۴۰۱

پارک خودرو در سراشیبی اصلا برای راننده‌ های کم‌ تجربه کار ساده‌ای نیست و یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ های رانندگی محسوب می‌شود.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو

پارک خودرو در سراشیبی اصلا برای راننده‌های کم‌ تجربه کار ساده‌ای نیست و یکی از بزرگ‌ ترین چالش‌هایی محسوب می‌شود که در خیابان‌های با شیب تند با آن روبه‌رو می‌شویم. به‌ خصوص راننده‌های نوگواهینامه با این مورد مشکل بیش‌تری خواهند داشت. اما راه‌حل مناسبی برای رفع این چالش پراضطراب وجود دارد. شما می‌توانید با حفظ خونسردی، انتخاب دنده مناسب و جهت گیری درست چرخ‌ها، خودرویتان را در سراشیبی یا سربالایی با اطمینان پارک کنید. تنها در این‌ صورت است که قادر خواهید بود با خیال راحت ماشین دلبند خود را در محل رها کرده و بروید. با رعایت این اصول دیگر نباید نگران باشید وقتی باز می‌گردید ماشین‌تان را در میان جمعیتی مستاصل وسط خیابان پیدا کنید! دست‌کم مطمئن هستید هر اتفاقی بیفتد خودرو به جدول برخورد می‌کند و راهی مرکز مسیر نمی‌ شود.


بیشتر بخوانید: حرفه ای برانیم/ این عادت های غلط در رانندگی را ترک کنید!


پارک خودرو در سراشیبی (2)

1- وقتی جای پارک را یافتید، مستقیم و به‌ اصطلاح با سر وارد آن نشوید. کمی جلوتر بروید. توقف کنید، ترمز دستی را بکشید. سپس دنده عقب را درگیر کنید و وقتی خودرو تمایل به کنده شدن از زمین داشت دستی را بخوابانید و بسیار آرام و خونسرد پارک دوبل را انجام بدهید.

2- پس از پارک کامل خودرو، فرمان را به‌گونه‌ای بچرخانید که چرخ‌ها به سمت جدول کج باشند. این کار برای این انجام می‌ شود که اگر خودرو به هر دلیل حرکت کرد، به‌ سوی جدول متمایل باشد نه وسط خیابان.

3- در این مرحله برای اطمینان بیش‌تر و جلوگیری از آسیب رسیدن به خودرو در صورت حرکت احتمالی بهتر است لاستیک کج شده را با جدول مماس کنید تا با برخورد بخش نرم تایر به جدول همان‌جا قفل شود.


بیشتر بخوانید: بهترین عادت های پنجگانه، حین رانندگی


4- در خودروهای دنده‌ دستی کلاچ را بگیرید و ترمز دستی را با نگه داشتن دکمه آن بالا بکشید. سپس در همان حین که کلاچ درگیر است، دنده را در حالت Reverse یا عقب قرار بدهید. در خودروهای دنده اتوماتیک نیز فرآیند به این‌صورت تعریف می‌شود که ابتدا باید ترمز دستی را بالا بکشید سپس دنده را در حالت P یا Park قرار بدهید.

پارک خودرو در سراشیبی (4)

نکته مهم

فراموش نکنید برای خودروهای دنده‌ دستی درصورتی‌ که مجموعه کلاچ کاملا سالم باشد، حتما دنده عقب را درگیر کنید. زیرا ترمز دستی در این شرایط کافی نیست. همچنین توصیه می‌شود وقتی خودرو در سربالایی پارک شده است، آن را در دنده یک قرار بدهید.

انتهای پیام/

علت کند استارت خوردن خودرو چیست؟

ده عادت بد در رانندگی که نباید انجام داد

عادات و اشتباهات رایج رانندگی

پارکینگ خودرو یا کاخ خودرو؟!

سیستم اتو پارک در خودرو چیست؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی