پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعات خودرو

کیفیت قطعات خودرو پایین است!

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران اشاره کرد: یکی از دلایل اصلی مراجعات بالای مردم به تعمیرگاه‌ها، پایین بودن کیفیت قطعات است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علیرضا نیک‌ آیین رییس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران اظهار کرد: این اتحادیه با بیش از پنج‌هزار عضو در سطح شهر تهران برای خودروهای سبک و سنگین مشغول خدمت‌رسانی […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران اشاره کرد: یکی از دلایل اصلی مراجعات بالای مردم به تعمیرگاه‌ها، پایین بودن کیفیت قطعات است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علیرضا نیک‌ آیین رییس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران اظهار کرد: این اتحادیه با بیش از پنج‌هزار عضو در سطح شهر تهران برای خودروهای سبک و سنگین مشغول خدمت‌رسانی است.

وی بیان‌ کرد: امروز بزرگترین مشکل این اتحادیه، امدادخودروهایی هستند که بدون مجوز در حال فعالیتند.

این مقام صنفی اشاره کرد:‌ هرچند متولیان اصلی این موضوع فرمانداری تهران، پلیس راهور و شهرداری‌اند، اما هیچ‌گاه از این اتحادیه و دیگر صنوف مرتبط برای ارائه راهکار و نظرخواهی دعوت نمی‌شود.

وی با اشاره به آمار بالای تخلفات امدادگرنماها و امدادگران خودرویی غیرمجاز، یادآور شد: با اینکه مطابق ابلاغیه استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دادستانی، این امدادگران باید شرکتی زیر نظر اتحادیه تشکیل می‌دادند و فعالیت قانونی می‌کردند، اما در عمل شاهدیم زیر بار این موضوع نرفته‌اند و به صورت آزادانه در گردش هستند.

نیک‌آیین همچنین با اشاره به فعالیت همه این امدادگران خودرویی غیرمجاز در سایت‌ها و فضای مجازی، خاطرنشان‌کرد: مردمی که در جاده‌ها خودرویشان دچار مشکل می‌شود، این روزها در نخستین اقدام با مراجع به اینترنت، نام و نشان شرکت‌های امدادی را جست‌وجو می‌کنند که متاسفانه همین شرکت‌ها نام‌شان بالاتر از هر شرکت دیگری بالا می‌آید و مشکلات بعدی را ایجاد می‌کند؛ در این زمینه از پلیس فتا درخواست کمک داریم.

وی گفت: ‌مشکل مشابهی در سامانه تلفنی 118 وجود دارد و با اینکه تا امروز فقط 6 واحد مجوزدار به ارائه خدمات امدادی جاده‌ای هستند (که البته فقط سه مورد آنها فعالند)، اما اپراتورهای 118 اسامی امدادگران غیرمجاز را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

رییس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران تصریح‌کرد: امدادخودروهای غیرمجاز تاکنون علاوه بر ضرر و زیان به صاحبان خودروها، ارز زیادی از کشور را به دلیل استفاده بیهوده از قطعات و لوازم یدکی بر باد داده‌اند.

نیک‌آیین همچنین اظهار داشت: تعمیرگاه‌هایی که این امدادخودرویی‌ها با آنها در ارتباطند تحت پوشش اتحادیه تعمیرکاران و مورد تایید ما نیستند، از آموزش های لازم برخوردار نشده‌اند و احتمال سوء سابقه و همچنین اعتیاد به مواد مخدر در آنان وجود دارد.

کیفیت قطعات پایین است

این مقام صنفی در ادامه به انتقاد از کیفیت پایین قطعات خودرو پرداخت و گفت: یکی از دلایل اصلی مراجعات بالای مردم به تعمیرگاه‌ها، پایین بودن کیفیت قطعات است و همین مساله سبب شده با وجود اینکه کار تعمیرکار خوب بوده، اما به دلیل بی کیفیتی قطعه، منجر به شکایت شود.

وی بیان‌داشت: طراحی عمده خودروهای موجود در کشورمان مربوط به دهه 70 میلادی و منسوخ شده است، همچنین خودروسازان دانش فنی تعمیرات را در اختیار تعمیرکاران قرار نمی‌دهند و با این اقدام، رانتی ایجاد کرده‌اند که ضرر و زیان زیادی به جامعه و اقتصاد وارد کرده است.

نیک‌آیین افزود: ‌سال‌هاست که مقرر شد کد رهگیری و کد شناسا در اختیار لوازم یدکی و قطعات خودرو قرار داده شود، اما اجرای آن تاکنون به سرانجام نرسیده است.

وی ادامه‌داد: این روزها حتی تعمیرکاران حرفه‌ای و باسابقه از تشخصی قطعه اصلی از تقلبی عاجزند، زیرا ابزارهای تقلب بسیار پیشرفته شده و حتی دستگاه‌های چاپی وجود دارد که حک لیزری روی قطعات زیرپله‌ای و تقلبی به نام برندهای خارجی انجام می‌دهد.

رییس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران، موضوع روغن موتور تقلبی را پیش کشید و گفت: تقلب در این جنس آنقدر دقیق انجام می‌شود که تشخیص جنس اصلی بسیار دشوار است.

وی اضافه‌ کرد:‌ این روزها تعمیرکاران با ترس و لرز اقدام به نصب قطعات می‌کنند و انتظار می‌رود در آستانه سال جدید و افزایش سفرهای نوروزی مسوولان امر به این مسائل که با جان و مال مردم و خانواده‌ها در جاده‌ها مرتبط است، توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

جدیدترین قیمت لوازم بدنه خودروهای برلیانس

می توانیم سالانه یک میلیارد دلار صادرات قطعه خودرو داشته باشیم

کاهش 10 درصدی قطعات تقلبی و زیرپله ای در بازار لوازم یدکی

قیمت لوازم مصرفی خودرو تیبا در بازار + جدول

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی