پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

این شما و این اسب تازه نفس مارانلو!

این شما و این فراری 296GTS. نسخه‌ای بهتر از فراری 296GTB برای جذب نور خورشید. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو خرداد ماه سال گذشته بود که فراری از مدل 296GTB، اولین ابرخودروی شش سیلندر Vشکل خود رونمایی کرد. اکنون اسب سرکش مارانلو، برادر کاربردی‌تر آن را هم رونمایی کرده است. البته منظور این نیست […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

این شما و این فراری 296GTS. نسخه‌ای بهتر از فراری 296GTB برای جذب نور خورشید.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

خرداد ماه سال گذشته بود که فراری از مدل 296GTB، اولین ابرخودروی شش سیلندر Vشکل خود رونمایی کرد. اکنون اسب سرکش مارانلو، برادر کاربردی‌تر آن را هم رونمایی کرده است. البته منظور این نیست که فضای بیشتری در کابین دونفره آن تعبیه شده است. این یعنی می‌توانید روی مدل جدید از سقف جمع‌شونده آن استفاده کنید. این شما و این فراری 296GTS. نسخه‌ای بهتر از فراری 296GTB برای جذب نور خورشید.

فراری 296GTS تنها دستاورد شرکت برای امسال نیست. چراکه می‌دانیم ظرف چند ماه آینده اولین‌ شاسی‌بلند فراری نیز رونمایی خواهد شد.

نقش و نگار فراری 296GTS

در نسخه‌های معمول فراری، اغلب یک سقف جمع‌شونده هاردتاپ یا همان RHT را می‌دیدیم. این شکل از سقف، ظاهر و ساختار کوپه را در هنگام بسته بودن نگه می‌داشت. در ویرایش جدید زمانی که خودرو تا سقف 45 کیلومتر برساعت سرعت دارد، می‌تواند در 14 ثانیه و باز و بسته شود. بعد از فشار دادن دکمه، سقف در روی قسمت موتور تا می‌شود.

فراری 296GTS وزن خشکی معادل 1540 کیلوگرم دارد. به شرط آنکه پکیج سفارشی Assetto Fiorano روی آن نصب شده باشد. با یک حساب و کتاب می‌توان متوجه شد که اسپایدر ایتالیایی حدود 70 کیلوگرم از برادر کوپه خود سنگین‌تر است.

مشتریان وسواسی با توجه به روباز بودن این خودرو شاید نگران وزن بیشتر آن نسبت به نسخه کوپه باشند. از این گذشته، سقف تاشو به‌خصوص در مدل‌های هاردتاپ ملزومات مکانیکی دیگری هم به‌منظور حفظ استحکام خود دارند.

مشخصات فنی فراری 296GTS

با تعبیه یک پنجره در قسمت عقبی، می‌توانید پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر Vشکل آن را که به تنهایی 663 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند را ببینید. البته وجود یک موتور برقی اضافی این خروجی را به 830 اسب‌بخار می‌رساند. این هیبریدی رویایی برای شتاب صفر تا 100 خود 2.9 ثانیه زمان نیاز دارد. در حالی که شتاب صفر تا 200 هم 7.6 ثانیه ثبت شده است. فراری می‌گوید سرعت نهایی این خودرو 330 کیلومتر برساعت است، اما اگر روی حالت تمام برقی بروید، این عدد تا 135 کیلومتر برساعت کاهش پیدا می‌کند.

درست مانند نسخه مسقف، در این خودرو نیز میزان پیمایش در حالت تمام برقی حدود 25 کیلومتر است که به لطف باتری‌های 7.45 کیلووات ساعتی میسر می‌شود.

ساختار اصلی قوای محرکه هم‌چنان موتور وسط و جعبه‌دنده هنوز هم 8 سرعته اتوماتیک دو کلاچه است. این همان چیزی است که روی فراری SF90 Stradale و فراری روما هم دیده بودیم.

انتهای پیام/ منبع: باما

برچسب‌ها : شرکت فراریفراری

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی