پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایکس55 پرو

تست و بررسی ام وی ام X55 Pro در پیست آزادی + عکس

مدیران خودرو سال 1400 اقدام به رونمایی از برند جدید فونیکس (برند رده لوکس محصولات چری) کرد و با رونمایی از تیگو8 پرو و تیگو 7 پرو محصولات لوکس خود را توسعه داد. در امتداد این توسعه نوبت به یکی از کراس اوورهای جدید MVM رسید. ام وی ام ایکس55 پرو ، جدیدترین محصول مدیران […]

javankhodro
یکشنبه - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

مدیران خودرو سال 1400 اقدام به رونمایی از برند جدید فونیکس (برند رده لوکس محصولات چری) کرد و با رونمایی از تیگو8 پرو و تیگو 7 پرو محصولات لوکس خود را توسعه داد. در امتداد این توسعه نوبت به یکی از کراس اوورهای جدید MVM رسید. ام وی ام ایکس55 پرو ، جدیدترین محصول مدیران خودرو است که به زودی روانه بازار می شود. فرصتی در اختیار خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو قرار گرفت تا قابلیت های X55 Pro را در پیست آزادی محک بزنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

پیشرفت در طراحی خارجی و داخلی X55 Pro اولین نکته ای است که جلب توجه می کند. جلوپنجره به اصطلاح کهکشانی امضای محصولات جدید این برند است که با خطوط هماهنگ بدنه به خوبی جذب و جفت می شود. رینگ های اسپرت و کالیپرهای قرمز رنگ در نمای جانبی و چراغ های نئونی عقب با شیشه عقب کوتاه تداعی گر یک طراحی جوان پسند است.

قدم به داخل کابین که می گذاریم با طراحی جدید نسبت به نسل قبلی رو به رو می شویم. شباهت بسیار زیاد طراجی داخل با تیگو7 پرو کمی تعجب آور است. سیاست کمپانی سازنده این بوده که از طراحر موفق تیگو7 پرو در ایکس55 پرو هم استفاده کند. صفحه نمایش 7.2 اینچی و مانیتور لمسی 10.25 اینچی در میانه داشبورد همراه با سیستم مولتی مدیا، همگی با یک فرمان اسپرت و دسته دنده کوتاه و جذاب، حال خوبی به راننده و سرنشینان القا می کند.

محل قرارگیری موبایل کنار دسته دنده تعبیه شده، با این تفاوت نسبت به تیگو7 پرو که این بخش دارای شارژر بی سیم نیست. سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، گرمکن صندلی، دوربین 360 درجه، مود رانندگی اکونومی و اسپرت، سانروف دو حالته و تنظیم برقی صندلی از اهم امکانات ایکس 55 پرو است.

مشخصات فنی

ام وی ام ایکس 55 پرو دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بوده که تقریبا همه خودروهای چینی حال حاضر در ایران از آن بهره برده اند. البته موتور 1.5 لیتری ایکس 55 پرو مهندسی شده توسط کمپانی AVL اتریش بوده و توربوشارژ هانیوال آمریکایی نیز برای آن نصب شده است. توان این موتور 156 اسب بخار و گشتاور آن 230 نیوتن متر است که توسط یک گیربکس CVT 9 سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود. این گیربکس در آریزو5 فیس لیفت، آریزو6 و تیگو7 پرو نیز استفاده می شود. تعویض دنده ها در این گیربکس به صورت دستی نیز امکان پذیر است.

وزن این خودرو 1440 کیلوگرم است که با توجه به فاصله محورها و ابعاد آن، جزو کراس اوور های کامپکت یا جمع و جور دسته بندی می شود.

 

رانندگی در پیست

باز هم یک نکته تکراری را گوشزد می کنم، قرار نیست این خودرو هر روز در شرایط پیست مورد استفاده قرار گیرد! بنابراین توقعی که ما در پیست داریم قطعا مورد نظر عامه مصرف کنندگان یک خودروی شهری نیست. X55 پرو از عملکردی قابل قبول برخوردار است. شتاب اولیه به ور محسوس بیشتر از نسل قبل است و تعویض دنده ها در دورهای میانی به خوبی انجام می شود. عملکرد ایکس55 پرو در پیچ ها با سرعت متوسط خوب است و در سرعت های بالا سریعا ESP به کمک راننده می آید تا از انحراف خودرو جلوگیری کند. هرچند از کراس اوور دیفرانسیل جلو نباید توقع داشت که دچار کم فرمانی نشود، اما طبیعی است که در انتهای بخش 400 متر پیست آزادی و هنگام ورود به پیچ آن هم با سرعت حدود 90 کیلومتر بر ساعت، این خودرو اندکی دچار کم فرمانی شد و پایداری خود را به خوبی حفظ کرد.

ارگونومی راننده و تسلط او بر اجزا و ادوات مختلف بسیار خوب است و راننده تسلط کامل بر آنها دارد. سیستم تعلیق ایکس55 به نرمی محصولات بزرگ تر نیست که آن هم به دلیل روحیه اسپرت آن است. خودرو در زمان تست داغ بود بود و با توجه به گرمای هوا و بنزین معمولی شتاب صفر تا صد زیر 10 ثانیه (حدودی) از خود به نمایش گذاشت.

در مجموع ایکس55 پرو یک کراس اوور خوب با قابلیت های رقابتی است که می تواند سهم خوبی از بازار این سگمنت بگیرد. باید دید مدیران خودرو با قیمت گذاری هوشمندانه این خودرو می تواند به رقابتی شدن شرایط کمک کند یا خیر.

 

تست و بررسی: میلاد علمی

عکس: بهزاد اویسی

 

جهت هماهنگی بازدید و تست درایو  این خودرو  و  همچنین اطلاع از شرایط فروش از نمایندگی 353 مدیران خودرو (لطفی پور) مشاوره بگیرید:

 

فروش تهران: میدان پونک، خیابان میرزابابایی، پلاک 68، خط ویژه: 44407070-021

فروش کرج: بلوار دانشآموز، روبه‌روی بیمارستان قائم، پلاک 10  تلفن: 02632747606 – 02632724729

خدمات پس از فروش: کرج، بین چهارراه مصباح و میدان امام حسین، روبروی درمانگاه بهنام، تلفن: 5-02632822931

Website:  www.mvm353.ir                                 Instagram: @mvm_353

 

 

بیشتر بخوانید:

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی