پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لوتوس امیرا (1)

پرده برداری لوتوس از نسخه مسابقه ای امیرا

طبق اطلاعیه شرکت لوتوس نسخه مسابقه ای محصول امیرا معرفی شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بر اساس اطلاعیه رسمی لوتوس، نسخه مسابقه‌ای مدل امیرا – Emira – رونمایی شد، نسخه‌ای که حالا با پسوند GT4 شناخته می‌شود. این خودرو قابلیت‌های خود را در پیست Hether به خوبی به نمایش گذاشت. به طرزی نمادین، […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

طبق اطلاعیه شرکت لوتوس نسخه مسابقه ای محصول امیرا معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بر اساس اطلاعیه رسمی لوتوس، نسخه مسابقه‌ای مدل امیرا – Emira – رونمایی شد، نسخه‌ای که حالا با پسوند GT4 شناخته می‌شود.

این خودرو قابلیت‌های خود را در پیست Hether به خوبی به نمایش گذاشت. به طرزی نمادین، در این آزمون جاده‌ای لوتوس Type 30 مدل سال 1965 با پیشرانه 4.7 لیتری V8 فورد نیز حضور داشت.

جانشین مدرن آن نسخه کلاسیک، حالا مجهز به یک پیشرانه 3.5 لیتری V6 از برند تویوتا شده، که لوتوس می‌گوید قدرت آن 400 اسب‌بخار در 7200 دور در دقیقه است.

این خروجی توسط جعبه‌دنده‌ 6 سرعته Xtrac و به لطف پدال‌های پشت فرمان به صورت RWD به چرخ‌های عقب ارسال می‌شود. در بخش ترمز نیز از تجهیزات مسابقه‌ای و ماژول ABS شرکت بوش استفاده شده است.

لوتوس امیرا GT4 روی تایرهای 18 اینچی پیرلی مدل GT4 سوار شده است. در بخش سیستم تعلیق از فنربندی‌های برند Ohlins بهره گرفته شده است. میله‌های پایدارکننده در جلو و عقب پایداری شاسی را در پیچ‌ها تثبت می‌کنند. از سوی دیگر کل بدنه نیز طبق قوانین FIA رول‌کشی شده است. کل ساختار شاسی نیز از جنس آلومینیوم فشرده ساخته شده، که روی آن پنل‌های کامپوزیتی قرار گرفته است. به همین خاطر است که وزن نهایی فقط 1300 کیلوگرم اعلام شده است.

این خودرو یکی از جدیدترین محصولات بخش AP لوتوس (مخفف Advanced Performance) است که اوایل سال جاری میلادی به‌عنوان بازوی موتوراسپرت شرکت معرفی شد. لوتوس معتقد است عرضه یک مدل مسابقه‌ای کمک می‌کند، تا شرکت از یک برند انگلیسی سازنده خودروهای لوکس تبدیل به یک برند جهانی خودروهای مسابقه‌ای شود.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی