پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لاماری

شماره 17 – آتشی در بازار کراس اوورها/ آغاز پيش فروش لاماري ايما

لابلای اخبار صنعت خودرو، قطعا توجه تان به کراس اووری با شکل و شمایل متفاوت به اسم لاماری ایما جلب شده است. خودرویی که به تازگی توسط آرین پارس موتور پارس معرفی شده و حالا در غرفه این شرکت میزبان بازدیدکنندگان چهارمین نمایشگاه خودرو تهران در شهر آفتاب است. گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

لابلای اخبار صنعت خودرو، قطعا توجه تان به کراس اووری با شکل و شمایل متفاوت به اسم لاماری ایما جلب شده است. خودرویی که به تازگی توسط آرین پارس موتور پارس معرفی شده و حالا در غرفه این شرکت میزبان بازدیدکنندگان چهارمین نمایشگاه خودرو تهران در شهر آفتاب است.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

شرکت آرین موتور، نماینده و شریک قدیمی میتسوبیشی در ایران که همواره حضور پررنگی در نمایشگاه های این چنینی داشت، پیش از آغاز تحریم ها خودش را برای تولید میتسوبیشی اکلیپس در ایران آماده می کرد. اما دیوار بلند تحریم ها در مسیر این اتفاق قرار گرفت. مثل سایر خودروسازان که سعی کردند در شراکت با چینی ها چراغ خطوط تولید را روشن نگه دارند، آرین موتور نیز یک سال و نیم پیش این بخش بازار را مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که کراس اوور خوش چهره و متفاوت دانگ فنگ به نام فورتینگ T5 ایوو را برای بازار ایران انتخاب کند.

برند اختصاصی لاماری آمده است که بماند و جا پایش را جوری محکم کرده که چه تحریم های صنعت خودرو برقرار باشد، چه نباشد، لاماری به فعالیت خود در ایران ادامه دهد. محصول جدید لاماری در حقیقت نسخه ریبج شده دانگ فنگ فورتینگ است و در ایران با نام لاماری ایما در خط تولید این شرکت در خمین تولید و به فروش می رسد.

یکی از ویژگی های اساسی لاماری ایما که باعث تمایزش نسبت به رقبا شده، ظاهر منحصر به فرد، جذاب و مدرن آن است. این خودرو در حقیقت در کلاس کوپه کراس ها که این روزها حسابی میان خریداران محبوب شده اند قرار می گیرد.

فضای کابین هم طراحی و ترکیب متفاوتی دارد و به پیروی از ظاهری بیرونی، بسیار مدرن و به روز به نظر می رسد. اگر کمی اطلاعات در زمینه خودرو داشته باشید، به محض ورود به کابین لاماری ایما، ناخوداگاه ذهن تان به سمت کابین محصولات مرسدس بنز می رود. درست حدس زدید، رئیس دپارتمان طراحی این خودرو، سابقا طراح مردسی بنز بوده و با همان تفکر سراغ طراحی این خودرو آمده است. همچنین قطعات استفاده شده داخل کابین کیفیت مناسبی دارند تا این کراس اوور تازه وارد به هیچ عنوان ارزان قیمت و ساده به نظر نرسد.

فاصله محوری ۲۷۱۵ میلی متری نشان می دهد که این خودرو فضای قابل قبولی را در اختیار رانندگان می گذارد. فضای سرِ سرنشیان، فضای پا و ابعاد کلی خودرو به طوری است که افرادی با قد کمتر از ۱۹۰ سانتی متر، می توانند راحتی نسبتی را در لاماری ایما داشته باشند. همچنین در بخش بار با یک فضای استاندارد ۴۸۰ لیتری طرف هستیم که آنچنان تفاوتی را با سایر کراس اوورهای هم رده ندارد.

پیشرانه پر قدرت برگ برنده لاماری ایما

برگ برنده اصلی این خودرو زیر کاپوتش نهفته است. پیشرانه ایما با کد ۴A95 شناخته می شود و مهندسی و امتیاز آن متعلق به کمپانی میتسوبیشی است. این پیشرانه در کارخانه شنیانگ میتسوبیشی در چین تولید شده و از قوی ترین پیشرانه های ۱٫۵ لیتری توربو در بازار چین به حساب می آید. پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ GDI که با 195 اسب بخار، لاماری را به یکی از پرقدرت ترین و فرزترین کراس اوورهای چینی موجود در بازار ایران تبدیل می کند. ماکزیمم گشتاور 285 نیوتن متری این پیشرانه در دورهای پایین (1500 تا 4000) به چرخ های جلو منتقل می شود و همین ویژگی باعث شده تا لاماری در ابتدای حرکت کشش و شتاب مناسبی داشته باشد. از طرفی مصرف این پیشرانه طبق اعلام آرین موتور کمتر از 6 لیتر در 100 کیلومتر است.

dکی دیگر از ویژگی های فنی جالب توجه در ایما، استفاده از گیرباکس 7 سرعته 2 کلاچه است. لاماری ایما با تکیه بر این گیرباکس، رانندگی به مراتب هیجان انگیزتری نسبت به خودروهای مجهز به گیرباکس CVT را به نمایش می گذارد. با تمام این ها پیش بینی می شود شتاب اولیه لاماری ایما کمتر از 10 ثانیه باشد.

شرکت آرین پارس موتور قیمت رسمی خودرو لاماری ایما را ۹۸۹ میلیون تومان اعلام کرده است. 

‌علی موسوی خرم مدیرفروش آرین پارس موتور در نشست خبری با اصحاب رسانه در حاشیهچهارمین نمایشگاه خودرو با بیان اینکه فروش خودروی لاماری از روز سه‌شنبه ۹ صبح آغاز می شود اظهار کرد: طبق اعلام وزارت صمتسامانه ثبت سفارش و تخصیص یکپارچه خودرو از فردا آغاز می شود و به مدت یک هفته متقاضیان می توانند برای ثبت‌نام و موضوعقرعه‌کشی مراجعه کنند.

وی افزود: آرین پارس موتور به دو روش فروش فوق العاده و پیش فروش عادی خودروی لاماری را عرضه خواهد کرد.

مدیرفروش آرین پارس موتور تصریح کرد: در طرح فروش فوق العاده ما قیمت قطعی داریم و قرار است در نود روز کاری خود را تحویلدهد و امیدواریم جزء شرکت‌های خوش قول باشیم.

موسوی خرم خاطرنشان کرد: در روش پیش‌فروش عادی هم تحویل ۱۲۰ روزه کاری است و پنجاه درصد مبلغ معادل ۴۹۴ میلیون و ۵۰۰هزارتومان به صورت علی الحساب را در ابتدا دریافت می‌کنیم و در طرح فروش فوق العاده ۹۸۹ میلیون تومان قیمت لاماری را به صورتصد درصد اخذ خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: روال ثبت‌نام خودرو لاماری به این شکل است که مشتریان پس از انتخاب اسم شرکت آرین پارس موتور در سایت سامانهیکپارچه تخصیص می توانند خودرو لاماری و طرح موردنظرشان را انتخاب کنند.

مدیرفروش آرین پارس موتور گفت: از سهمیه‌ای که برای این سایت در نظرگرفتند مطابق قانون مجلس، قانون حمایت از جوانی و جمعیتپنجاه درصد این سهمیه به این طرح اختصاص پیدا کرده است و محدودیت‌ها برای طرح جوانی وجود ندارد و هر کد ملی یک دستگاهمی‌توانند خریداری کنند.

موسوی خرم تاکید کرد: انشاالله این طرح یک هفته ادامه خواهد داشت و قرعه‌کشی توسط همکاران ما در سازمان تجارت انجام می شودو به یک نتیجه‌ای که منجر شود به ما اعلام می‌کنند و تا چند برابر ظرفیت به ما لیست می‌دهند و به صورت آفلاین موضوع پلاک فعال وگواهینامه معتبر با راهور چک می شود و بعد از آن سامانه فروش خود لاماری فعال می‌شود.

وی با بیان اینکه ما معذور به حضور در بحث قرعه‌کشی هستیم افزود: انشاالله بعد از اینکه آنالیزهایی که لازمه روی دیتای این سایتانجام شود تصمیم گرفته می شود که آیا این قرعه‌کشی ادامه داشته باشد یا خیر.

مدیرفروش آرین پارس موتور با بیان اینکه ما آمادگی همکاری با وزارت صنعت و سازمان حمایت در حوزه خودرو را داریم اظهار کرد: دغدغه‌هایی که در بحث قرعه‌کشی وجود دارد زمان قرعه‌کشی، نقدینگی شرکت‌ها به دلیل دیرکرد مشتریان و دغذغه فروش سازمانیماست که امیدواریم در این حیطه با مشکلی روبه رو نشویم.

موسوی خرم با بیان اینکه ما دغدغه نمایندگان خود داریم و درخواست کردیم کمیته خودرو برای این موضوع چاره‌ای تدبیر کند افزود: دومحصول دیگر در سال جاری خواهیم داشت که انشاالله در کوارتر سوم و چهارم امسال رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه سفارش اولیه ما ۵۰۰ دستگاه است تصریح کرد: ما هنوز هیچ ایده‌ای نداریم و امیدواریم خودرو مورد مقبول مردم باشد.

مدیرفروش آرین پارس موتور خاطرنشان کرد: تیراژ امسال ما ۳۵۰۰ دستگاه است و این تعداد هم افزایش پیدا کند.

موسوی خرم تاکید کرد: در مرحله فروش برای اینکه تقاضای سرمایه‌گذاری صورت نگیرد وزارت صمت به ما اعلام کرده است که سودمشارکت و انصراف در کلیه طرح‌های فروش فوق‌العاده و عادی صفر است و صرفا جریمه تاخیر در فروش فوق العاده ۳۶ درصد و درپیش فروش ۱۲ درصد سالیانه است و این برای همه شرکت‌هاست و در حال حاضر تغییرات درباره سامانه یکپارچه لحاظ شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی