پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عرضه خودرو در بورس

جلوگیری از رانت و فساد با عرضه خودرو در بورس

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: با عرضه خودرو در بورس شاهد جلوگیری از رانت و سوداگری در بازار این کالا خواهیم بود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حجت الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به مزایای عرضه خودرو در بورس کالا اظهار کرد: سال گذشته و در مجلس یازدهم […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۷ خرداد ۱۴۰۱

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: با عرضه خودرو در بورس شاهد جلوگیری از رانت و سوداگری در بازار این کالا خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حجت الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به مزایای عرضه خودرو در بورس کالا اظهار کرد: سال گذشته و در مجلس یازدهم طرح عرضه خودرو در بورس کالا در کمیسیون صنایع مطرح شد، حتی این طرح تا ارائه به صحن علنی هم پیش رفت، اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد طرح 2 بحث در این زمینه بودیم.

وی با بیان اینکه دولت جدید به دنبال تنظیم بازار خودرو از طریق برخی از برنامه‌های تعیین شده بود، گفت: عرضه خودرو در بورس نمونه مشابهی را در جهان ندارد که این امر باعث وجود برخی ابهامات در این زمینه شد و طی جلساتی با مسوولان بازار سرمایه به بررسی همه‌جانبه این موضوع پرداختیم تا بتوان از این طریق به نحو احسن از ظرفیت‌های بازار سرمایه در تعادل بخشی بازار خودرو استفاده کرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: از طرف دیگر با توجه به مجوز مجلس برای واردات خودرو و برداشته شدن محدودیت‌ها و با توجه به مصوبه هیات دولت در جهت فراهم شدن امکان واردات خودرو برای تنظیم‌گری بازار، باعث رفع نگرانی‌ها شده است.

وی یادآور شد: هدف از عرضه خودرو در بورس کالا این است که از طریق تعادل بخشی قیمت خودرو، میزان عرضه و تقاضا شفاف و نیز از سوداگری‌ها جلوگیری شود، همچنین قرار است به‌گونه‌ای عمل شود که مصرف‌کنندگان واقعی بتوانند به خودرو برسند.

فیروزی در پایان عرضه خودرو در بورس کالا را در تعادل بازار خودرو تاثیرگذار خواند و توضیح داد: وقتی مدل جدیدی از عرضه با رقابت سالم ایجاد شود، در تعادل قیمت، جلوگیری از رانت، سوداگری و تنظیم‌گری بازار موثر خواهد بود؛ چراکه در سازوکار بورس کالا همه داده‌ها مشخص است و با ایجاد شفافیت در بازار، بخشی از معضلات فعلی که ناشی از عدم شفافیت است برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی