پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید وانت آریسان 2 در ایران خودرو خراسان افتتاح شد

در روز میلاد با سعادت امام رضا (ع) خط تولید وانت آریسان۲ در شرکت ایران خودرو خراسان به بهره برداری رسید. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو در مراسمی که با حضور جمعی از مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو، نماینده مجلس، مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان، رییس سازمان صمت استان خراسان رضوی و جمعی […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۲ خرداد ۱۴۰۱

در روز میلاد با سعادت امام رضا (ع) خط تولید وانت آریسان۲ در شرکت ایران خودرو خراسان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در مراسمی که با حضور جمعی از مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو، نماینده مجلس، مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان، رییس سازمان صمت استان خراسان رضوی و جمعی از مسوولان لشگری و کشوری، در شرکت ایران خودرو خراسان برگزار شد، خط تولید وانت آریسان۲ به بهره برداری رسید.

احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان، سرخس و بخش های احمد آباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی در این مراسم، ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیران و کارکنان شرکت ایران خودرو خراسان در جهت حفظ اشتغال و تداوم تولید، گفت: استان خراسان رضوی، با نرخ بیکاری ۶.۷ درصد جز سه استان برتر کشور است که کم‌ترین نرخ بیکاری را دارد.

وی هدف قانون واردات خودرو را ایجاد رقابت پذیری در صنعت خودرو کشور عنوان کرد و افزود: امیدواریم با اجرای این طرح شاهد ارتقای شاخص های کیفی و کمی قطعه سازان داخلی باشیم.

قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی نیز در این مراسم با اشاره به دستورات هشت‌گانه ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: به دستور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از ابتدای خرداد ماه سال جاری، تولید خودروهای ناقص در گروه صنعتی ایران خودرو متوقف شده که این مهم علاوه بر کاهش تعداد خودروهای ناقص، سبب ارتقای ۲۵ درصدی کیفیت محصولات نیز شده است.

کیانوش پورمجیب افزود: گروه صنعتی ایران خودرو در سال جاری، علاوه بر افتتاح خط تولید آریسان۲، از محصولات جدید دیگری نیز رونمایی خواهد کرد.

امیرهوشنگ روشن آزاده مدیرحوزه مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این مراسم گفت: هم‌زمانی میلاد با سعادت امام رضا (ع) و افتتاح خط تولید آریسان۲ اتفاق با برکتی است و خرسندیم که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با شعار سال و اشتغال آفرینی، فرصتی ایجاد شد تا با افتتاح این پروژه برای ۴۰۰ نفر از جوانان منطقه ایجاد اشتغال کنیم.

امیررضا رجبی رییس سازمان صمت استان خراسان رضوی نیز در این مراسم، توسعه و تولید محصولات جدید در ایران خودرو خراسان را محرک صنعت قطعه سازی استان دانست و گفت: امیدواریم با حمایت های گروه صنعتی ایران خودرو این روند در ایران خودرو خراسان ادامه یابد و شاهد استفاده بیشتر از ظرفیت‌های قطعه‌سازی استان باشیم.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان نیز در این مراسم عنوان کرد: تولید آریسان۲ با تعداد روزانه ۲۰ دستگاه آغاز می‌شود و امیدواریم به مرور با افزایش تولید و ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی جدید، در پایان سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» بتوانیم به هدف ۴۰ هزار دستگاه در سال برسیم.

بیژن زاهدی فرد افزود: در استراتژی شرکت ایران خودرو خراسان هر سال معرفی و تولید یک محصول جدید در دستور کار بوده که امروز وانت آریسان۲ به سبد محصولات اضافه شده و با همراهی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، امیدواریم در سال جاری دو محصول جدید دیگر را نیز به سبد محصولات ایران خودرو اضافه کنیم.

غلامحسین اخلاقی مدیر پروژه تولید خودرو آریسان ۲ در گروه صنعتی ایران خودرو در این مراسم ضمن ارایه گزارشی از روند اجرای پروژه گفت: تغییرات محصول جدید با استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان داخلی انجام شده است که از آن جمله می توان به طراحی و ساخت شاسی یکپارچه این خودرو برای اولین بار در ایران با استفاده از دانش بومی اشاره کرد.

وی افزود: تمامی آزمون های تصادف خودرو در خارج از کشور انجام شده است، تنوع رنگی محصول، افزایش قدرت موتور، افزایش حجم منبع گاز CNG و افزایش امکانات رفاهی سرنشین و راننده از سایر تغییرات آریسان۲ است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی