پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرسدس بنز ویژن EQxx (4)

رکوردها برای شکستن به دنیا می آیند / ویژن EQXX رکورد قبلی خود را شکست!

محصول جدید مرسدس بنز، ویژن EQXX موفق به پیمودن 1202 کیلومتر مسافت با یک بار شارژ شد و با ثبت این رکورد، رکورد قبلی خود را نیز شکست. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو در جریان یک تست طولانی مدت ، مرسدس ویژن EQXX موفق به پیمودن 1202 کیلومتر مسافت با یک بار شارژ شده […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۵ تیر ۱۴۰۱

محصول جدید مرسدس بنز، ویژن EQXX موفق به پیمودن 1202 کیلومتر مسافت با یک بار شارژ شد و با ثبت این رکورد، رکورد قبلی خود را نیز شکست.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در جریان یک تست طولانی مدت ، مرسدس ویژن EQXX موفق به پیمودن 1202 کیلومتر مسافت با یک بار شارژ شده است. این مسیر از شهر اشتوتگارت در آلمان آغاز شده و تا پیست سیلور استون در بریتانیا ادامه می‌یابد و البته از رکورد قبلی این خودروی آلمانی که در مسافت 1007 کیلومتر ثبت شد، بیشتر است.

این سفر که در طی دو روز و به مدت 14 ساعت و 30 دقیقه انجام شده است، ترافیک سنگین و سایر مواردی که در شرایط واقعی رانندگی روزمره می­‌تواند اتفاق بیافتد را به همراه داشته، علاوه‌براین سیستم تهویه مطبوع خودرو نیز به مدت 8 ساعت روشن بوده است.

مرسدس ویژن EQXX توسط یکی از رانندگان فرمول E یعنی Nyck de Vries، پیست سیلور استون را یازده مرتبه یعنی برابر با 5.891 کیلومتر دور زده و توانسته قبل از پایان ذخیره شارژ باتری، حتی به سرعت 140 کیلومتر برساعت هم دست یابد. بنابراین می‌­توان حدس زد که اگر مرسدس ویژن EQXX در تمام مسیر با سرعت کمتری حرکت می‌­کرد، می‌توانست رکوردی بهتر از 1202 کیلومتر را به ثبت برساند.

مصرف متوسط مرسدس ویژن EQXX در طول این سفر 8.3 کیلووات ساعت در صد کیلومتر و سرعت متوسط این خودرو هم 83 کیلومتر برساعت اندازه‌­گیری شده است. در جریان ثبت رکورد قبلی، مصرف متوسط این خودرو 8.7 کیلووات ساعت در صد کیلومتر اعلام شده بود.

مرسدس از اعلام ظرفیت مجموعه باتری ویژن EQXX خودداری کرده، اما تصدیق نموده که این رقم کمتر از 100 کیلووات ساعت است. ابعاد و وزن باتری این خودرو هم به ترتیب 50 و 30 درصد کمتر از نمونه نصب شده در مرسدس بنز EQS است.

قوای حرکتی مرسدس ویژن EQXX از یک موتور برقی با 241 اسب‌­بخار قدرت تامین شده است، درحالی‌که سلول‌های خورشیدی روی سقف هم به تامین انرژی برای تهویه و سیستم اطلاعات سرگرمی یاری می­‌رساند. وزن این خودروی برقی هم 1755 کیلوگرم اعلام شده است.

پس از پایان این بررسی، مرسدس ویژن EQXX به سوی فستیوال سرعت گودوود حرکت می‌کند، تا در کنار سایر خودروهای برقی حاضر شود.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی