پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو

حالا حالاها خبری از آئین نامه واردات خودرو نخواهد بود!

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، با مخالفت ها و سنگ اندازی برخی بعید به نظر می رسد آئین نامه واردات به این زودی ها تصویب و ابلاغ شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ابتدا با اشاره به اینکه این موضوع همان قانون قبلی است که بسیاری […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۴ تیر ۱۴۰۱

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، با مخالفت ها و سنگ اندازی برخی بعید به نظر می رسد آئین نامه واردات به این زودی ها تصویب و ابلاغ شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ابتدا با اشاره به اینکه این موضوع همان قانون قبلی است که بسیاری از کارشناسان به دلیل انحصاری که این موضوع در زمینه واردات ایجاد می کند با آن مخالف هستند، گفت: انحصار قانونی که در عرضه خودرو داریم را می خواهند در واردات خودرو نیز اعمال کنند که موجب ایجاد فساد می شود.

به گفته او، ایده می تواند به گونه ای باشد که واردات برای همگان آزاد باشد و شخص و شرکتی که صادرات دارد بتواند با تعرفه پایین تر واردات انجام دهند.

به عقیده دبیر انجمن واردکنندگان، نگاه های انحصار گرایانه و بهانه‌های تامین ارز فقط تلاش برای ادامه انحصار برای انحصار طلبان است و منابع ارزی واردات می تواند با ارزهای اعلامی مردمی که تمایل دارند واردات انجام دهند باشد و اینگونه انحصار در این حوزه ایجاد نمی شود.

در آخر دادفر اعلام کرد که با مخالفت ها و سنگ اندازی برخی بعید به نظر می رسد آئین نامه واردات به این زودی ها تصویب و ابلاغ شود با همین فرمان اگر نگوییم هرگز واردات انجام نمی شود حداقل به این زودی ها نخواهد بود.

انتهای پیام/ منبع: اقتصاد آنلاین

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی