پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مردم دیگر توان پرداخت افزایش قیمت خودرو را ندارند!

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، خودروسازان باید هزینه های خودشان را مدیریت کنند و قیمت تمام شده‌شان را پایین بیاورند و الّا از این طریق نه مجلس و نه افکار عمومی پذیرای این افزایش نیست. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بهزاد رحیمی عضو کمیسیون صنایع و معادن در خصوص […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۰ تیر ۱۴۰۱

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، خودروسازان باید هزینه های خودشان را مدیریت کنند و قیمت تمام شده‌شان را پایین بیاورند و الّا از این طریق نه مجلس و نه افکار عمومی پذیرای این افزایش نیست.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بهزاد رحیمی عضو کمیسیون صنایع و معادن در خصوص درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت محصولاتشان، بیان کرد: با توجه به بررسی صورت های مالی و عملکرد خودروسازان، زیان ده بودن آنها محرز است، اما قطعا این موضوع از طریق افزایش قیمت جبران نمی شود و بازار و مردم دیگر کشش قیمت های بیشتر از این را ندارند.

وی با اشاره به اینکه اگر افزایش قیمتی هم باشد فقط جنبه سوداگری دارد و به نفع واسطه ها است، چراکه مصرف کننده دیگر توان پرداخت این هزینه را ندارد، عنوان کرد: خودروسازان باید هزینه های خودشان را مدیریت کنند و قیمت تمام شده‌شان را پایین بیاورند و الّا از این طریق نه مجلس و نه افکار عمومی پذیرای این افزایش نیست.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه در زیان ده بودن خودروسازان شکی نیست، تاکید کرد: قرار نیست خودروسازان با همان روال خودشان مسیر را ادامه دهند و بعد افزایش و زیانشان را از جیب مردم تامین کنند.

رحیمی در پاسخ به این سوال که خودروسازان در رابطه با ارتقای کیفیت محصولاتشان معتقدند که ابتدا قیمت ها و تولیداتشان را افزایش دهند بعد به بحث کیفیت می پردازند، گفت: این شرط و چرخه مردود است. خودروسازان در هر شرایط قیمتی باید به فکر کاهش قیمت، مدیریت هزینه ها و افزایش کیفیت محصولاتشان باشند. البته تا حالا نیز کیفیت رضایت بخشی نداشته اند هر چند خودشان برنامه ای برای خارج کردن خودروهای بی کیفیت و یا فاقد کسب استانداردها داشتند.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت شرط اصلی است و ارتباطی با موضوع افزایش قیمت ندارد، گفت: این یک شرط باطل است که توجیهی ندارد و مجلس نیز از این سیاست و صحبتی که خودروسازان می کنند به هیچ عنوان حمایت نمی کند.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی