پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فرمول 1 در خیابان ها

پنج سال پیش بود که مرسدس بنز اعلام کرده بود یک هایپرکار خیابانی را با موتور فرمول 1 خواهد ساخت. آن روز فرا رسیده و نسخه نهایی و تولیدی AMG One رونمایی شد. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو این مرسدس با استفاده از موتور خودروهای فرمول 1 در کنار سامانه هیبریدی می تواند […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

پنج سال پیش بود که مرسدس بنز اعلام کرده بود یک هایپرکار خیابانی را با موتور فرمول 1 خواهد ساخت. آن روز فرا رسیده و نسخه نهایی و تولیدی AMG One رونمایی شد.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو

این مرسدس با استفاده از موتور خودروهای فرمول 1 در کنار سامانه هیبریدی می تواند 1049 اسب بخار نیرو را تولید کند درحالیکه مجوز تردد در خیابان ها را دارد.

موتور V6 به حجم 1.6 لیتر با تزریق مستقیم سوخت در کنار یک توربوشارژر و بوست الکتریکی، به تنهایی می تواند 566 اسب بخار نیرو را تولید کند و با استانداردهای آلایندگی یورو6 همخوانی دارد.

این موتور در کنار چهار موتور الکتریکی، توان خروجی را به 1049 اسب بخار افزایش می دهد. دو موتور دو چرخ جلو را به گردش در می آورند که همین دو موتور 322 اسب بخار نیرو را تولید می کنند.

یک موتور الکتریکی دیگر با 161 اسب بخار نیرو در همکاری با موتور احتراقی کار می کند و موتور الکتریکی چهارم هم با 121 اسب بخار، با توربوشارژر پیشرفته در تعامل است.

این هایپرکار بی نظیر، 1695 کیلوگرم وزن دارد و می تواند در 2.9 ثانیه از به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت برسد و تا 352 کیلومتر بر ساعت هم سرعت بگیرد.

همانطور که انتظار می رود، این پیچیدگی فنی، پیچیدگی آیرودینامیکی را نیز می طلبد. باله خودکار عقب با مکانیزم پیچیده، بالچه های روی گلگیرهای جلو، ورودی ها و خروجی های متعدد هوا، رینگ های آیرودینامیک، فین عمودی پشت کابین و دیفیوزر عقب همگی دست به دست هم می دهند تا در سرعت های بالا، کمترین آشفتگی هوا و بیشترین پایداری میسر شود.

اما تجربه رانندگی فرمول 1 بدون یک کابین مشابه، بیهوده خواهد بود فلذا مرسدس بنز سعی کرده تا طراحی کابین One را با رعایت راحتی و استفاده روزمره، به خودروهای فرمول 1 نزدیک کند. از فرمان مستطیلی شکل گرفته تا موقعیت نشستن راننده، حس نشستن پشت فرمان خودرو فرمول 1 را برای راننده تداعی می کند درحالیکه نمایشگرهای دیجیتالی، سیستم تهویه و پوشش چرم و آلکانتارا، اسباب راحتی وی را فراهم می کند. قرار است تعداد 275 دستگاه از این خودرو با قیمت پایه 2 میلیون دلار به تولید برسد که همگی پیش فروش شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی