پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نیکلاس لطیفی راننده ایرانی کانادایی فرمول 1

نیکلاس لطیفی راننده ایرانی تبار فرمول 1

در میان رانندگان بنام و مشهور فرمول یک، راننده ای با نام فامیل ایرانی به چشم می خورد؛ نیکلاس لطیفی. نیکلاس لطیفی 27 ساله، متولد 29 ژوئن 1995 بوده و در مونترئال کانادا از پدری ایرانی متولد شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو یکی از دلایل شهرت نیکلاس، مهارت او در رانندگی نیست […]

سامیار راشد
سه شنبه - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱

در میان رانندگان بنام و مشهور فرمول یک، راننده ای با نام فامیل ایرانی به چشم می خورد؛ نیکلاس لطیفی. نیکلاس لطیفی 27 ساله، متولد 29 ژوئن 1995 بوده و در مونترئال کانادا از پدری ایرانی متولد شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

یکی از دلایل شهرت نیکلاس، مهارت او در رانندگی نیست بلکه ثروت اوست. ثروت این راننده ایرانی کانادایی، در حدود 2 بیلیون دلار تخمین زده می شود. نیکلاس لطیفی ایرانی – کانادایی نتوانست یک شروع طوفانی را در فرمول یک تجربه کند و با قرارداد سالانه 1.2 میلیون دلار با تیم ویلیامز، حتی درآمدی کمتر از بسیاری از رانندگان فرمول یک را دارد اما حقیقت امر اینست که نیکلاس لطیفی، این ثروت چند بیلیون دلاری را از طریق دستمزد فرمول یک و اسپانسرینگ بدست نیاورده بلکه به لطف حضور پدری ثروتمند، به چنین ثروتی رسیده است.

پدر او، مهرداد لطیفی (مایکل لطیفی) متولد سال 1962 در تهران بوده و بنیانگذار و مدیرعامل صنایع غذایی Sofina Foods می باشد که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان غذای حیوانات در اونتاریو کانادا است. Sofina در سال 2010، برند Lilydale را به ارزش 130 میلیون دلار کانادا خریداری کرد و بر قدرت و نفوذ خود در بازار افزود. کمپانی Nidala Limited یکی دیگر از کمپانی های زیر نظر مهرداد لطیفی بوده که سالها پیش، به میزان 270 میلیون دلار کانادا یا 350 میلیون دلار آمریکا از سهام گروه خودروسازی مکلارن را خریداری کرده و در حال حاضر به عنوان یکی از سهامداران عمده این برند شناخته می شود.

پدر نیکلاس لطیفی، اسپانسر و یکی از مالکین تیم ویلیامز بوده و پسرش را نیز از سود کلان خود بی نصیب نگذاشته است. نیکلاس از سال 2020 به تیم ویلیامز پیوسته و تا کنون در 61 مسابقه شرکت کرده ولی نتوانسته هیچگونه افتخاری را برای این تیم کسب کند. بنابراین نیکلاس هرگز هیچ ذغدغه ای بابت حقوق یک میلیون دلاری اش نخواهد داشت.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی