پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اسکوتر برقی مکلارن

اسکوتر برقی مکلارن / اولین محصول برقی از سوپراسپرت ساز انگلیسی

بدون شک همه ما مکلارن را با سوپراسپرت های بی نظیرش همچون P1 یا 720S می شناسیم اما جدیدترین ساخته این سوپراسپرت ساز انگلیسی، یک محصول برقی است! البته نه یک خودرو برقی، بلکه یک اسکوتر برقی. جالب اینجاست که این اولین محصول الکتریکی مکلارن بوده و ادعا می کند که می خواهد حمل و […]

سامیار راشد
شنبه - ۱۲ آذر ۱۴۰۱

بدون شک همه ما مکلارن را با سوپراسپرت های بی نظیرش همچون P1 یا 720S می شناسیم اما جدیدترین ساخته این سوپراسپرت ساز انگلیسی، یک محصول برقی است! البته نه یک خودرو برقی، بلکه یک اسکوتر برقی. جالب اینجاست که این اولین محصول الکتریکی مکلارن بوده و ادعا می کند که می خواهد حمل و نقل انفرادی را با این اسکوتر برقی دگرگون کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

اسکوتر برقی مکلارن، Lavoie نام دارد. اما اینطور که بنظر می رسد، Lavoie قرار نیست که فقط نام اسکوتر برقی مکلارن باشد بلکه قرار است به عنوان یکی از زیر مجموعه های رسمی مکلارن معرفی شود و همچون پورشه دیزاین برای پورشه، این برند هم به عنوان سازنده محصولات غیر خودرویی برای مکلارن عمل کند.

برگردیم سراغ اسکوتر برقی مکلارن. مکلارن Lavoie سری 1، نام این اسکوتر بی نظیر بوده که توسط مهندس سابق تیم فرمول یک مکلارن به نام ریچارد کلارک و دو متخصص نیرومحرکه الکتریکی تکمیل شده است. این سه دست به دست هم داده اند تا یکی از پیشرفته ترین و جذابترین اسکوترهای دنیا را خلق کنند.

مکلارن سری 1 با مکانیزمی پیچیده و پیشرفته قابلیت تا شدن داشته به ادعای سازنده، سیستم تعلیق آن از خودروهای مسابقه ای الهام گرفته شده است. نکته ایجاست که برای تا کردن مکلارن سری 1 نیازی به استفاده از دست نیست و فقط با فشردن یک دکمه، این کار انجام می شود. با وجود تمام تجهیزات الکترونیکی، باتری و مکانیزم ها، وزن این اسکوتر فقط 16 کیلوگرم است. تایرهای جداره ضخیم مکلارن سری 1 نیز می توانند ضربات و پستی و بلندی های مسیر را خنثی کنند.

شاید بارزترین ویژگی طراحی ظاهری آنرا بتوان در چراغ آن جستجو کرد که به شکل یک مثلث بالعکس، کاملأ متمایز است. چراغهای راهنمای آن نیز در داخل دستگیره ها تعبیه شده اند. این مکلارن برقی می تواند با یکبار شارژ کامل، مسافت 50 کیلومتر را بپیماید. مکلارن سری 1 علاوه بر این به یک اپلیکیشن مجهز بوده که در صورت سرقت، می توان از راه دور، دزدگیر آنرا فعال کرد ضمن اینکه موقعیت دقیق اسکوتر را به شما گزارش می دهد.

هنوز هیچگونه اطلاعاتی از قیمت و زمان عرضه آن به بازار منتشر نشده است.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی