پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معرفی جیمنی فقط برای برزیل

سوزوکی به تازگی از نسخه ای از مدل معمولی سه درب با نام جیمنی Sierra 4Sport پرده برداری کرده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو در حالی که منتظر معرفی سوزوکی جیمنی نسخه پنج درب هستیم، سوزوکی نسخه ویژه‌ای را از مدل معمولی سه درب ارائه کرده است. این نسخه با نام جیمنی Sierra […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

سوزوکی به تازگی از نسخه ای از مدل معمولی سه درب با نام جیمنی Sierra 4Sport پرده برداری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در حالی که منتظر معرفی سوزوکی جیمنی نسخه پنج درب هستیم، سوزوکی نسخه ویژه‌ای را از مدل معمولی سه درب ارائه کرده است. این نسخه با نام جیمنی Sierra 4Sport شناخته می‌ شود و برای آفرود آماده شده است. تنها 100 دستگاه از این خودرو ساخته می‌شود و منحصر به بازار برزیل است.

سوزوکی جیمنی سیرا 4اسپرت به طور استاندارد به یک روف‌راک برای حمل وسایل و بار، گلگیرهای عریض همانند سپر و جلوپنجره رنگ نشده و … مجهز شده است. بدنه به رنگ خاکستری درآمده و با استیکرهای 4Sport و 4X4 کامل می‌شود. جزئیات آبی رنگ نیز به چشم می‌خورد.

رینگ‌های این نسخه از سوزوکی جیمنی، 15 اینچی و مشکی‌رنگ هستند و با تایرهای پیرلی M/T پوشیده شده‌اند تا کشش بیش‌تری داشته باشند.

داخل کابین، رنگ آبی در قسمت‌هایی مانند دریچه‌های تهویه، اهرم تعویض دنده و دوخت صندلی‌ها دیده می‌شود. برخلاف نسخه‌های ویژه اروپا و بریتانیا، که به دلیل قوانین آلایندگی دو نفره هستند، این نسخه چهار نفره است. صندلی‌های جلو قابلیت تاشوندگی دارند و با این ویژگی، خودرو به یک تخت خواب مناسب برای استفاده در طبیعت تبدیل می‌شود.

جیمنی قبلاً نیز قدرت آفرود خود را ثابت کرده است؛ اما نسخه 4Sport کمی بهتر است. هیچ تغییری در شاسی و سیستم تعلیق ایجاد نشده، اما تایرهای چسبنده M/T تفاوت را نشان می‌دهند. به لطف وجود اسنورکل، عمق نفوذ به آب تا 600 میلی‌متر افزایش یافته است. تنها ضعف آن، کاهش زاویه ورود به 31 درجه (از 37 درجه) و زاویه خروج به 40 درجه (از 49 درجه) است. البته این ارقام هنوز هم قابل توجه هستند.

این خودرو از پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری تنفس طبیعی نیرو می‌گیرد و 107 اسب‌بخار قدرت و 138 نیوتن‌متر گشتاور دارد. جالب است بدانید که این ارقام در مقایسه با جیمنی مخصوص بازارهای دیگر، با 101 اسب‌بخار قدرت و 130 نیوتن‌متر گشتاور، افزایش یافته است. این پیشرانه به یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک متصل است و نیرو را به کمک سیستم AllGrip Pro سوزوکی، به هر چهار چرخ منتقل می‌کند.

طبق وبسایت رسمی سوزوکی برزیل، جیمنی Sierra 4Sport حدود 35,105 دلار قیمت دارد. این بدان معناست که این نسخه ویژه تقریبا 4,822 دلار گران‌تر از نسخه پایه است. متاسفانه این خودرو تنها در برزیل در دسترس است؛ اما احتمال دارد فیس‌لیفت و نسخه برقی آن در آینده معرفی شود.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی