پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کیفیت محصولات خودروسازان خصوصی مناسب تر است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خودروهایی که توسط خودروسازان بخش خصوصی روانه بازار می‌شود، کیفیت مناسبتری دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو عزت الله اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید از تصدی‌گری خارج شده و امور مختلف را به […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲ شهریور ۱۴۰۱

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خودروهایی که توسط خودروسازان بخش خصوصی روانه بازار می‌شود، کیفیت مناسبتری دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

عزت الله اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید از تصدی‌گری خارج شده و امور مختلف را به بخش خصوصی بسپارد، گفت: با این اقدام دولت بخش خصوصی تقویت شده و افزایش اشتغال و سوددهی را برای کشور به همراه دارد.

او با اشاره به اینکه استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی به نفع اقتصاد کشور خواهد بود افزود: دخالت‌ دولت در همه امور مربوط به اقتصاد کشور باعث می‌شود در بسیاری از صنایع رانت و فساد به وجود بیاید و همه بخش‌های کلان را با چالش‌های متعدد مواجه سازد.

او تاکید کرد: اگر در فضای مدیریتی از دانش مدیران لایق و فعالان اقتصادی موفق و شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور استفاده کنیم، در این صورت اهداف و برنامه‌ها در موارد مختلف به سود جامعه پیش خواهد رفت.

او افزود: خوشبختانه ظرفیت کشور به حدی است که ما توانایی تولید هر نوع کالایی را داریم. اگر فضای حوزه تولید رقابتی شده و با همکاری شرکت‌های دانش بنیان فعالیت‌های علمی انجام شود این امر محقق خواهد شد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: دولت نباید در تمام حوزه‌های صنعتی دخالت کند بلکه کار دولت، حمایت، هدایت و نظارت بر این بخش‌ها است. دولت می‌تواند با ایجاد فضای رقابتی از بخش‌هایی که پتانسیل بالایی دارند حمایت کند.

او در ادامه اظهار کرد: وقتی دولت در صنایع خودروسازی دخالت نکند می‌توان به بهبود شرایط خوشبین بود. خودروهایی که توسط خودروسازان بخش خصوصی روانه بازار می‌شود کیفیت مناسبتری دارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید از ایجاد رانت هم جلوگیری کند، خاطر نشان کرد: دولت باید بین خودروسازهای کشور رقابت ایجاد کند تا مشکل کیفیت محصولات هم برطرف شود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی