پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چشم ها به دروازه ها دوخته شد / فصل واردات چه زمانی می رسد؟

بالاخره زمزمه های این سوال که ممنوعیت به چه قیمتی؟ تبدیل به طرح موضوع شد، واردات خودرو آزاد شد. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو سال 1886 اولین وسیله نقلیه ای که به نام خودرو مزین شد توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. این جذابیت تنها در چهره باقی نماند و صنعت و […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۶ شهریور ۱۴۰۱

بالاخره زمزمه های این سوال که ممنوعیت به چه قیمتی؟ تبدیل به طرح موضوع شد، واردات خودرو آزاد شد.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو

سال 1886 اولین وسیله نقلیه ای که به نام خودرو مزین شد توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. این جذابیت تنها در چهره باقی نماند و صنعت و بازار خودرو را به راحتی یک و سر و گردن از دیگر صنایع جذاب تر کرد.

حال منظور از گفتن این موضوع چی بود؟ دقیقا همین جذابیت، عاملی شد تا صنعت و بازار چهارچرخ ها بیشتر در معرض آسیب و زیان قرار گیرد. سرزمینی که هر روز میزبان تصمیمات یک شبه و اقداماتی است که تبعات آن تا چند سال تداوم دارد و با اقتدار زخمی عمیق بر پیکر بی جان این صنعت به یادگار می گذارد.

سال 97 را یادتان هست؟

زمستانی در تابستان 97 به راه افتاد که تا همین چند ماه پیش صنعت خودرو کشور را در خوابی عمیق فرو برده بود. بله از تحریم صحبت می کنیم، این ویروس کاری از محصولات مخرب خروس بد عهد غرب وحشی بود که ترمز تولید خودروسازان را بی رحمانه کشید.

در همین راستا به چشم بهم زدنی قانون ممنوعیت وارداتی به جریان افتاد که هیچ کس گردن نگرفت! به همین علت است که می گویم صنعت و بازار خودرو جذاب است.

کاری نداریم که خودروسازان چه خانه به دوشی ها برای گرم کردن دوباره موتور تولید کردند اما بازار خودرو بیشتر از هر زمان دیگری به بیابانی بی آب و علف مبدل شده بود.

البته دراین مدت بازار خودرو شاهد اوج گیری های دیدنی بود اما نه در تیراژ تولید بلکه در سبقت گیری قیمت ها که آن هم از پس افت عرضه چه در میان داخلی ها چه درمیان خارجی ها آمده بود. همچنین بماند که می شد با ترخیص خودروهای مدفون شده زیر خاک در گمرکات بخشی از شدت تب و تاب به پا شده در بازار را خواباند اما عمل گرایی قبل از تفکر در این برهه از زمان مثال زدنی بود.

نشسته ام به در نگاه می کنم!

بالاخره زمزمه های این سوال که ممنوعیت به چه قیمتی؟ تبدیل به طرح موضوع شد اما روزها زمان لازم داشت و تا بیمار ما (بازار خودرو) به شیوه های درمانی آقایان جواب مثبت بدهد. موضوع واردات خودرو هر روز در حال رفت و آمد بود تا بالاخره پس از کش و قوس های بسیار بالاخره تبدیل به قانون شد.
البته این بار دولت برای اینکه دوباره شاهد سقوط یکی پس از دیگری شرکت ها و سوخت شدن سرمایه های مردم نباشد آئین نامه ای را تدوین کرد که محتاج دستور العمل است دستورالعملی که خود چشم به راه دیگری است.

مرد میدان کیست؟

درست است که آیین نامه نهایی و ابلاغ شده، حتی کره ای ها اول صف زنبیل گذاشته اند یا فرانسوی ها مشتاق به بازگشت هستند و یا حتی چشم بادامی های سرزمین آفتاب علاقه به بازار ایران دارند اما باید قبول کرد که این آش پر چرب دست پخت غرب نشینان حجیم سواری است که همه ی این ایران دوستان را از بازار خودرو کشورمان فراری دادند به همین علت است که مردان میدان واردات روی صندلی های انتظار تکیه زده اند تا امضا برجام خشک شود.

انتهای پیام/

یادداشت: سبحان قالی باف 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی