پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایکس55 پرو

ایکس 55 پرو؛ کراس اووری سرسخت و پسری شیطون!

چند سالی است که خودروهای کراس اوور نبض بازار را در دست گرفته اند و در این میان محصولات مدیران خودرو با فاصله، سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده اند. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو  نیازشناسی بازار یکی از مهم ترین پارامترهایی است که نقش کلیدی در انتخاب و […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۷ شهریور ۱۴۰۱

چند سالی است که خودروهای کراس اوور نبض بازار را در دست گرفته اند و در این میان محصولات مدیران خودرو با فاصله، سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو 

نیازشناسی بازار یکی از مهم ترین پارامترهایی است که نقش کلیدی در انتخاب و عرضه محصول توسط خودروساز ایفا می کند.

چند سالی است که خودروهای کراس اوور نبض بازار را در دست گرفته اند و در این میان محصولات مدیران خودرو با فاصله، سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده اند.

این شرکت به تازگی با پرده برداری و عرضه ام وی ام ایکس 55 پرو چالشی سخت برای رقبا ایجاد کرده و از طرفی دیگر هم تبدیل به گزینه شماره یک علاقمندان بازار کراس اوورها شده است.

ام وی ام ایکس 55

بیشتر بخوانید: تست و بررسی ام وی ام X55 Pro در پیست آزادی + عکس

نخستین عاملی که می تواند در انتخاب خودرو مورد اهمیت داشته باشد طراحی ظاهری خودرو است که از این حیث ایکس 55 با برخوداری از چهره ای مدرن توانسته توجهات بسیاری را به خود جلب کند. وجود چراغ های ال ای دی با لنز الماسی که با یک جلوپنجره بزرگ طرح الماسی ترکیب شده نمای پرشور و جذابی را در این خودرو به ارمغان آورده است.

ایکس55 پرو

خوشبختانه در مقایسه با طراحی دیگر خودروهای چینی که اغلب شاهد رها شدگی در دیگر بخش ها هستیم ایکس 55 پرو از طراحی منسجمی برخوردار است. طراحی خطوط کمربندی بدنه که با تریم های تزئینی با روکش کرومی و وجود رینگ های 17 اینچی 5 پره، نمای زیبایی را در قسمت جانبی خودرو ایجاد کرده و از طرفی دیگر وجود چراغ های ال ای دی 3 بعدی در قسمت عقب با گرافیکی هماهنگ با چراغ های جلو نشان می دهد طراحی این کراس اوور چابک حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

شاید تا چند سال پیش استفاده از کلمه زبان طراحی برای خودروهای چینی زیاده گویی بود اما ظرف مدت زمان کوتاهی طراحی محصولات چینی به پختگی رسیده و حالا مرزهای زیبایی شناسی را خودروهایی از قبیل ایکس 55 پرو تعیین می کنند.

ایکس55 پرو

جریان هموار نقش و نگار زیبا در فضای خارجی خودرو در کابین هم رعایت شده، صفحه نمایش 10.25 اینچی با کیفیت HD که مجهز به پنل چند لمسی خازنی بوده در کنار صفحه نمایش پشت آمپر 7 اینچی توجهات زیادی را حین قرارگیری بر صندلی راننده جلب می کند.

گرافیک به کار گرفته شده در طراحی کانال های تهویه هوا کابین و کنسول وسط و دسته دنده کوچک مینیمایز شده در کابین این خودرو همگی به درستی جانمایی شده و نمی توان ایرادی به طراحی کابین این خودرو گرفت. البته ناگفته نماند که غربیلک فرمان ایکس 55 پرو چرمی 4 جهت بوده که راننده می تواند تجربه رانندگی و کنترل بهتری بر خودرو داشته باشد.

ایکس55 پرو

این قسمت بیشتر برای جوانان جذابیت دارد که بدانند قلب تپنده این کراس اوور جذاب چقدر حریف می طلبد؟ پیشرانه ایکس 55 پرو 1.5 لیتری توربو شارژ بوده که قادر است با استفاده یک گیربکس 9 سرعته (CVT) ، 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور را به چرخ های جلو منتقل کند. فارغ از اینکه این اعداد ارقام حتی روی کاغذ هم جذاب است این نکته را باید در نظر بگیریم که گیربکس بکارگرفته شده در این خودرو همان گیربکسی است که در تیگو 7 پرو وظیفه انتقال قدرت را یدک می کشد. حال با توجه به جثه کوچکتر این خودرو نسبت به تیگو7 پرو شتاب این خودرو روی آسفالت هم دیدنی است!

ایکس55 پرو

قلب تپنده ایکس 55 پرو در هر 100 کیلومتر تنها به 7.1 لیتر بنزین نیاز دارد البته گیربکس CVT25 این خودرو می تواند با گیربکس 6AT Aisin برابری کند و این نوع گیربکس دارای حداکثر گشتاور 280 نیوتن متر است. تسمه فوالدی از برند BOSCH بوده که راندمان انتقال را بهبود می بخشد و راندمان انتقال به 5/92 ٪می رسد که می تواند تا 7 ٪در مصرف سوخت صرفه جویی کند.

ایکس55 پرو

این قسمت، جایی است که شما خیالتان راحت می شود به چه علت؟ وجود سیستم پایداری با ورژن بوش 3/9، شیشه بالبر با قابلیت تشخیص مانع، قفل کودک، بدنه ای با استحکام بالا، سیستم ضد سرقت، وجود 4 ایربگ و سیستم کنترل باد تایر تنها بخش کوچکی از تجهیزات ایمنی این خودرو بوده که این امکانات موجب می شود تا سرنشینان با آسودگی خاطر با ایکس 55 پرو دل جاده بزنند.

ایکس55 پرو

برآینده طراحی مدرن، سواری چشمگیر و سکوت فراگیر در کابین، ایمنی و پیشرانه ای پر قدرت مواردی است که در کمتر خودرویی یافت می شود اما ایکس 55 پرو در آن معدود دسته خودروهایی است که چنین پکیج کاملی را در خود دارد و کمتر کسی از آن چشم پوشی می کند.

ایکس55 پرو

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی