پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شاسی بلند آفرود

طبیعت گردی با یک خودرو آفرودی چقدر هزینه دارد؟

اگر شما هم قصد طبیعت گردی دارید قطعا نیاز به خودرویی دارد که بتواند نیازهای شمارا برای این سفر خوش برآورده سازد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  مدتی است که بازار طبیعت گردی داغ شده، تب بازار خودروهای آفرودی هم این روزها بالا گرفته و اغلب افراد به دنبال یک خودرو مطمئن هستند که […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۸ شهریور ۱۴۰۱

اگر شما هم قصد طبیعت گردی دارید قطعا نیاز به خودرویی دارد که بتواند نیازهای شمارا برای این سفر خوش برآورده سازد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

مدتی است که بازار طبیعت گردی داغ شده، تب بازار خودروهای آفرودی هم این روزها بالا گرفته و اغلب افراد به دنبال یک خودرو مطمئن هستند که قابلیت آفرودی هم داشته باشد. اگرچه که ناگفته پیداست در بازار خودرو کشورمان گزینه های آنچنان به روزی روی میز نیست، اما خیلی هم درمانده نیست.

نمونه هایی از خودروهای شاسی بلند که قابلیت آفرودی دارند و البته از لحاظ قیمت در دسترس علاقه مندان می تواند قرار بگیرد در ادامه معرفی می شوند.

شماره 1: نیسان رونیز

نخستین خودرو در این لیست نچندان طولانی، نیسان رونیز است خودرویی که از سال 81 نمونه های آن در بازار وجود دارد تا مدل 89. این شاسی بلند که از یک موتور 4 سیلندر با حجم موتور 2.4 لیتری بهره مند است قدرت 150 اسب بخاری خود را با یک گیربکس 5 سرعته دستی با دنده کمکی به چرخ ها منتقل می کند.

رانندگی و عملکرد فنی مناسب در کنار دوام این خودرو از جمله محاسن رونیز به شمار می رود. مدل 84 این خودرو را در بازار می توان با قیمت تقریبی 500 میلیون تومان خریداری کرد که البته براساس کارکرد و مدل خودرو این خودرو تا سقف 700 میلیون تومان هم پیش می رود.

شماره 2: پاژن

شاسی بلند بعدی این لیست که از جمله خودروهای زمخت هم هست پاژن بوده، خودرویی با حجم موتور 3 لیتری و 6 سیلندر که توانایی تولید 161 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور را دارد.

پاژن

مدل 83 این خودرو با خدود قیمتی 350 میلیون تومان در بازار موجود است. لازم به ذکر است که مدل 93 پاژن در بازار تا 700 میلیون تومان هم در بازار معامله نیز می شود.

شماره 3: پرادو 2 در

تویوتا پرادو 2 درب، گزینه بعدی و البته نسبتا گران قیمت این لیست است. این خودرو در 2 نسخه 6 سیلندر و 4 سیلندر در بازار موجود است که نمونه مورد بررسی ما، تویوتا 2 درب اتوماتیک مدل 2006 تا 2007 بوده که در بازار در بازه قیمتی یک میلیارد و 600 تا یک میلیارد و 900 مورد معامله قرار می گیرد.

نمونه 6 سیلندر این خودرو از یک پیشرانه با حجم 3.9 لیتری بهره مند است که 240 اسب بخار قدرت را تولید می کند همچنین نمونه ی 4 سیلندر این خودرو که 2.7 لیتر حجم پیشرانه آن است قادر است 161 اسب بخار قدرت را نیز تولید کند.

شماره 4: تویوتا لندکروزر اتاق 100

تویوتا لندکروزر نامی آشنا و البته بسیار محبوب در بازار خودرو کشور است. البته این مدل که خودرو مورد بحث ما است از جذابیت و محبوبیت خاصی میان آفرودبازان برخوردار است. برکسی پوشیده نیست که خودروهای تویوتا معروف به جان سختی هستند و تا سالها می توانند همسفر خوب و یار باوفایی برای مالکان خود باشند.

اتاق 100 در 2 نسخه 8 سیلندر و 6 سیلندر در بازار موجود است که همین موضوع در قیمت گذاری آن تاثیر قابل توجهی نیز دارد. مدل 2006 تا 2007 این خودرو که معروف به اتاق 100 بوده بسته به حجم موتور از بازه قیمتی 2 میلیارد و 400 تا 3 میلیارد و 500 متغیر است. نمونه 6 سیلندر این خودرو قادر است 215 اسب بخار قدرت را تولید و به هر چهارچرخ منتقل کند. همچنین نسخه 8 سیلندر که از حجم موتور 4.7 لیتری نیز برخوردار است 240 اسب بخار قدرت نیز دارد.

شماره 5: نیسان پیکاپ

نیسان پیکاپ، دیگر گزینه موحود در این لیست است که این خودرو هم با توجه به فراوانی قطعات و قیمت نسبتا کمتر نسبت به دیگر خودروهای موجود در لیست، می تواند گزینه مناسبی برای یک طبیعت گرد کم خرج نیز باشد. این پیکاپ در بازه قیمتی 350 میلیون تومان تا 750 میلیون تومان در بازار موجود است که این قیمت ها نسب به نوع کارکرد و سلامت بدنه و فنی خودرو نیز متغیر است.

نیسان پیکاپ از یک موتور 4 سیلندر با حجم 2.3 لیتری بهره مند است که قدرت 133 اسب بخاری خود از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به هر 4 چرخ مانند دیگر خودروهای در این لیست منتقل می کند.

اگر شما هم قصد طبیعت گردی دارید این خودروها در بازار شاسی بلند های کارکرده بازار و در زمره خودروهای قابل اعتماد و کاربردی قرار می گیرند که علاوه بر برآورده سازی نیاز آفرودی مالک خودرو، آسودگی خاطر مطلوب را برای سرنشینان به ارمغان بیاورد.

ناگفته نماند که زمانی که به طبیعت می روید و کمپ می زنید تا از محیط آرامش بخش و بکر آن لذت ببرید خواستان به زباله های خود و حفظ سلامت محیط زیست نیز باشد تا دیگران هم مانند شما از طبیعت لذت ببرند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی