پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ب ام و سری 7

ریسک به سبک باواریایی / آشنایی با ب ام و سری 7 جدید

ب ام و سری 7 جدید یکی از پرحاشیه ترین خودروهای دنیا پیش از ورودش به بازار بود. سبک طراحی جدید سری 7، مورد انتقاد و حتی تمسخر بسیاری قرار گرفت اما ب.ام.و این ریسک بزرگ را چه در طراحی ظاهری، چه در کابین و چه در پیشرانه، به جان خرید و نسل جدید ب […]

javankhodro
چهارشنبه - ۳۰ شهریور ۱۴۰۱

ب ام و سری 7 جدید یکی از پرحاشیه ترین خودروهای دنیا پیش از ورودش به بازار بود. سبک طراحی جدید سری 7، مورد انتقاد و حتی تمسخر بسیاری قرار گرفت اما ب.ام.و این ریسک بزرگ را چه در طراحی ظاهری، چه در کابین و چه در پیشرانه، به جان خرید و نسل جدید ب ام و سری 7 اینبار انقلابی تر از همیشه معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

نسخه پایه 740i با موتور شش سیلندر سه لیتری توربو و سامانه mild-hybrid به توان 375 اسب بخار و گشتاور 520 نیوتون متر عرضه می شود که صفر تا صد را در پنج ثانیه پر می کند. نسخه نیرومند 760i xDrive با موتور 4.4 لیتری تویین توربو V8 و پشتوانه mild-hybrid می تواند 536 اسب بخار و 750 نیوتون متر گشتاور را تولید کرده و در 4.2 ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت برسد.

و اما نسخه تمام الکتریکی i7 برای رقابت با مرسدس بنز EQS، با دو موتور الکتریکی و مجموعه باتری 101.7 کیلوواتی می تواند 536 اسب بخار نیرو و 745 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. شتاب i7، حدود 4.5 ثانیه اعلام شده است. برد مسافتی آن نیز با یکبار شارژ کامل، 480 کیلومتر خواهد بود. اما از نظر ظاهری، ب ام و سری 7 جدید با اجداد خود یک دنیا تفاوت دارد. سبک جدید طراحی جلو که پیش تر در X7 نیز دیده شده بود، شامل چراغهای LED روز در بخش فوقانی و چراغهای اصلی بصورت تخت در داخل سپر می شود. جلوپنجره نیز بزرگتر شده و در نسخه i7 حاشیه آن نورانی می شود. در عقب نیز شاهد چراغهای باریک و سپر عضلانی هستیم. بی ام و سری 7 جدید با توجه به نسخه سفارشی، با رینگ های 20 یا 21 اینچی راهی بازار می شود.

تغییرات جدید

و اما بزرگترین تغییر ب ام و سری 7 را باید در کابین آن جستجو نمود، جایی که فقط نمایشگر پیوسته و ادوات کنسول میانی آشنا هستند و سایر بخش های کابین انقلابی در طراحی ب.ام.و بشمار می رود. یک نوار کریستالی بر روی داشبورد که بر روی درب ها نیز کشیده شده و در حقیقت نقش نوار نورانی با قابلیت تغییر رنگ را ایفا می کند. سرنشینان عقب می توانند بوسیله یک نمایشگر 31.3 اینچی با وضوح 8K سرگرم شوند. کنترل امکانات رفاهی عقب نیز بجای استفاده از دکمه های متعدد، توسط یک نمایشگر 5.5 اینچی لمسی بر روی پنل درب میسر شده است. سیستم صوتی Bowers & Wilkins با 36 اسپیکر و صدای 4D، در نوع خودش بی نظیر است. قیمت پایه 740i، 760i xDrive و i7 به ترتیب از 94، 115 و 120 هزار دلار شروع می شود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی