پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مقایسه نسل جدید ب ام و M2 با نسل پیشین

مقایسه ب ام و M2 جدید و قدیم

ب ام و M2 همیشه جزو یکی از کوپه های اسپرت با قیمت مناسب و هندلینگ فوق العاده دسته بندی شده و با توجه به جثه کوچکی که دارد از جایگاه ویژه ای در میان طرفدارانش برخوردار بوده اما آیا نسل جدید M2 می تواند به محبوبیت گذشته اش برسد؟ به گزارش پایگاه خبری جوان […]

سامیار راشد
دوشنبه - ۲۵ مهر ۱۴۰۱

ب ام و M2 همیشه جزو یکی از کوپه های اسپرت با قیمت مناسب و هندلینگ فوق العاده دسته بندی شده و با توجه به جثه کوچکی که دارد از جایگاه ویژه ای در میان طرفدارانش برخوردار بوده اما آیا نسل جدید M2 می تواند به محبوبیت گذشته اش برسد؟

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

طراحی ظاهری

در این مقایسه، نسل پیشین M2 نسخه CS را در برابر نسل جدید M2 قرار داده ایم تا از نظر ظاهری و فنی این دو کوپه قصیرالجثه محبوب را با هم مقایسه کنیم. ب.ام.و در طراحی M2 جدید، از چاشنی سبک هندسی استفاده کرده که به ندرت در تولیدات بی ام و شاهد اینچنین زاویه های تیز و خطوط صافی بوده ایم. هرچند که قضاوت طراحی کاملأ سلیقه ای است اما احتمالأ ظاهر M2 جدید برای کمتر بیننده ای خوشایند خواهد بود و اکثریت در مقایسه با M2 قدیم، آنرا ترجیح خواهند داد. این طراحی هندسی و خطوط صاف در سپر جلو و عقب، کاملأ مشهود است و حتی چراغ روز LED نیز آرایشی مشابه را به خود گرفته است.

طراحی کابین

کابین M2 جدید با پیروی از سبک جدید طراحی کابین در ب.ام.و، از یک پنل یکپارچه از پشت فرمان تا کنسول وسط بهره می برد. دریچه های تهویه نیز با تبعیت از طراحی هندسی بدنه، دارای زاویه تیز هستند. تعدادی دکمه در کنار اهرم تعویض دنده و تعدادی دیگر در زیر دریچه تهویه مطبوع، تمام دکمه های فیزیکی است که سرنشینان در کنسول با آن سر و کار دارند و همه چیز از طریق اهرم چرخان موس مانند بر روی کنسول میانی کنترل می شود. همین امر باعث شده تا بخش کنسول خلوت تر از نسل پیشین بنظر بیاید.

مشخصات فنی

هم ب ام و M2 جدید هم نسل پیشین، از موتور شش سیلندر خطی سه لیتری تویین توربو بهره می برد. M2 جدید با 454 اسب بخار، 10 اسب بخار نیروی بیشتری را از نسل پیشین خود تولید می کند ولی گشتاور آن با 550 نیوتون متر، هیچگونه افزایشی را نداشته است. نیرو از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخها منتقل می شود که گیربکس 6 سرعته دستی نیز برای آن قابل سفارش است. M2 جدید با گیربکس اتوماتیک در 3.9 ثانیه و با گیربکس دستی در 4.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت می رسد. حداکثر سرعت M2 جدید نیز با 5 کیلومتر به 285 کیلومتر بر ساعت رسیده است. قیمت پایه M2 جدید از 62 هزار و 200 دلار شروع می شود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی