پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

گام‌های مناسب ایران‌ خودرو در ارتقای استاندارد خودروها

یک عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: با توجه به محدودیت‌های بسیار به ویژه تحریم‌ها اقدامات خوبی از سوی گروه خودروسازی ایران خودرو در راستای ارتقای استانداردها در حال انجام است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  یوسف حقیقی عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۶ مهر ۱۴۰۱

یک عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: با توجه به محدودیت‌های بسیار به ویژه تحریم‌ها اقدامات خوبی از سوی گروه خودروسازی ایران خودرو در راستای ارتقای استانداردها در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

یوسف حقیقی عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در خصوص برنامه‌ها و اقدامات شرکت ایران خودرو در راستای ارتقای استاندارد محصولات این گروه خودروسازی که کاهش مصرف سوخت و تجهیز موتور ملی EF7 به استاندارد یورو 5 و سامانه توربوشارژ از نمونه‌های این اقدامات است، اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های بسیار به ویژه تحریم‌ها و این موضوع که خودرو، موتور خودرو و ارتقای استانداردها یک مبحث تکنولوژیک است و تکنولوژی‌هایی که در دسترس خودروسازان داخلی قرار دارد و ارتباط با کشورهای صاحب نام در صنعت خودرو دارای اهمیت است، اقدامات خوبی از سوی گروه خودروسازی ایران خودرو در حال انجام است.

وی بر همین اساس و با توجه به محدودیت‌های دسترسی به شرکت‌های دارای تکنولوژی و با توجه به بضاعت خودروسازان، گام‌های ایران خودرو در راستای ارتقای استانداردها را قابل تقدیر دانست و در خصوص راهکارهای تداوم حرکت این شرکت در مسیر توسعه استانداردها گفت: قیمت خودرو می‌بایست از فرآیند قیمت‌گذاری دستوری خارج شود در حالی که محدودیت‌های اعمال شده از سوی وزارت صمت بر قیمت خودرو و اخیرا به نحوی دیگر بر روی قطعات خودرو و کنترل‌ بازار دست قطعه‌ساز و خودروساز را می‌بندد.

عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: بزرگ‌ترین عامل در حفظ روند ارتقای استانداردها برای خودروسازان و شرکت ایران خودرو خروج قیمت‌‌گذاری از شکل دستوری و تعیین قیمت منطقی منطبق با عرضه و تقاضا است و در این صورت است که خودروساز و قطعه‌ساز قادر به توسعه فعالیت‌ها در حوزه R&D، بهبود و ارتقای کیفیت و خرید تجهیزات است.

حقیقی در پایان اشاره کرد: قطعا تحریم‌ها در وضعیت استانداردهای تولید داخل تاثیرگذار بوده است. خودروسازان در راستای ارتقای استانداردها نیازمند ابزارهای روز، امکانات و تجهیزات کیفی پیشرفته هستند. همان طور که از اقدامات، امکانات و آپشن‌های بکار رفته و ارتقای استانداردها در محصولات خودروسازی‌های سایر کشورهای پیشرفته دنیا یاد می‌کنیم، خودروسازان و قطعه‌سازان داخلی نیز نیازمند ارتباط با شرکت‌های پیشرفته و پیشرو در دنیا و تامین ابزار و امکانات از این شرکت‌ها هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی