پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شهر هوشمند هیوندای برای آینده

شهر پیشرفته هیوندای برای آینده

در ابتدای سال جاری میلادی، هیوندای بودجه 400 میلیون دلاری را به پیشرفته تر شدن ربات ها اختصاص داد. اگر اطلاع ندارید، بد نیست بدانید که هیوندای در سال 2020، کمپانی ساخت ربات بوستون داینامیکز را خریداری کرد. از آن پس، هیوندای در حال ارائه کانسپت هایی برای آینده بوده و در جدیدترین اقدام، یک […]

سامیار راشد
سه شنبه - ۱۰ آبان ۱۴۰۱

در ابتدای سال جاری میلادی، هیوندای بودجه 400 میلیون دلاری را به پیشرفته تر شدن ربات ها اختصاص داد. اگر اطلاع ندارید، بد نیست بدانید که هیوندای در سال 2020، کمپانی ساخت ربات بوستون داینامیکز را خریداری کرد. از آن پس، هیوندای در حال ارائه کانسپت هایی برای آینده بوده و در جدیدترین اقدام، یک شهر کامل را ایده پردازی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

هیوندای یک گردهمایی مجازی را برای معرفی ایده های خلاقانه و غیرخودرویی خود اعلام کرده است. هیوندای در این گردهمایی، شهر هوشمند آینده خود را به نام HMG به رخ کشید که در تابستان سال جاری در اجلاس شهرهای دنیا رونمایی شده بود. هیوندای در طراحی این شهر هوشمند، با گروه معماری HyunJoon Yoo همکاری کرده که شهرک هایی به شکل شش ضلعی را متصور شده که کاملأ انسان محور هستند. این یک قدم جدید برای هیوندای است تا بتواند راه حل های نوینی را برای شهروندان خود در نظر بگیرد.

در شهر هوشمند آینده هیوندای، فضای سبز و دریاچه و رودها در وسط شش ضلعی قرار دارند و ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری در حاشیه آن قرار دارند. نکته جالب درباره حمل و نقل در این شهرها اینست که بر روی سطح شهر هیچ خودرویی دیده نمی شود و جابجایی ها همگی در مسیرهای زیر زمینی و توسط وسایل نقلیه خودران صورت می گیرد. ربات های هیوندای که توسط بوستون داینامیکز ساخته خواهند شد، نقش پر رنگی را در این شهرها خواهند داشت. تمرکز این شهر بر روی سوخت های پاک و پایداری است. شهر هوشمند هیوندای از ژنراتورهای سلول سوختی هیدروژن برای تولید برق استفاده می کند.

معمار شهشهر هوشمند هیوندای و مدیر اجرایی آن اذعان دارد: «شهرها اورگانیسم های پیچیده ای هستند و به سختی می توان یک شهر بی نقص را طراحی کرد اما چنین کوشش هایی می تواند ما را به سوی مسیر درست هدایت کند.»

کانسپت شهر هوشمند هیوندای، یک ایده جاه طلبانه از این خودروساز کره ای است اما حقیقت امر اینست که ربات ها، هوش مصنوعی و تکنولوژی خودران، می تواند چهره شهرها را در آینده دگرگون کند و این ایده، شهرهای آینده را با این معیارها متصور می شود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی