بعد از کش و قوس های فراوان و گذر از همه گیری کرونا، فراری بالاخره از پورسانگوئه پرده برداری کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو شاید این جمله عجیب باشد ولی به معنای واقعی کلمه، سالها از ساخت آن میگذرد. اما اکنون داریم به صورت رسمی به اولین شاسیبلند فراری نگاه میکنیم. سال 2018 […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو
شاید این جمله عجیب باشد ولی به معنای واقعی کلمه، سالها از ساخت آن میگذرد. اما اکنون داریم به صورت رسمی به اولین شاسیبلند فراری نگاه میکنیم.
سال 2018 برای اولینبار بود که نام این خودرو را شنیدیم. آن زمان، فراری خودروی فوق را بهعنوان یکی از ارکان اصلی در نقشه راه آینده خود معرفی کرده بود. البته پیش از آنکه همهگیری ویروس کرونا مثل یک جنگ، صنعت خودرو را درگیر خود کند، پورسانگوئه – Purosangue – آزمایشهای متعددی را پشت سر گذاشته بود. بالاخره در سال 2022 این فراری چهار در 12 سیلندر معرفی شد.
با گذشت سه/چهارم قرن از شروع فعالیت فراری، این خودروساز ایتالیایی هم بالاخره به جرگه سازندگان شاسیبلند پیوست. البته فراری ظاهرا قصد ندارد این عنوان را به محصول جدید خود نسبت دهد چراکه پوروسانگوئه – Purosangue – را یک سوپراسپرت قدبلند لقب داده تا راه خود را از مدلهای کسالتبار خانوادگی جدا کند. با مشاهده دو صندلی در ردیف عقب و ظرفیت 473 لیتری محفظه بار، این گزاره بیشتر تائید میشود.
تقسیم وزن به نسبت 49 به 51 روی محورهای جلو و عقب، سقف فیبرکربن و نصب گیربکس در بخش عقب، مهمترین اقدامات انجام شده برای دستیابی به مرکز ثقل بهینه است.
برای جبران فضای نه چندان جادار ردیف عقب، درها به صورت برعکس باز میشوند، که زاویه بازشوی در عقب به 79 درجه میرسد. البته فاصله 3.01 متری بین محورهای فراری پوروسانگوئه از استونمارتین DBX707 (3.06 متر) کوچکتر و از بنتلی بنتایگا اسپید (2.99 متر) بزرگتر و بسیار به لامبورگینی اوروس پرفورمانته (3 متر) نزدیک است.
وزن خالص فراری پوروسانگوئه در حدود 2033 کیلوگرم تخمین زده شده است، که از سایر خودروهای همرده، سبکتر به نظر میرسد.
فراری پوروسانگوئه را نمیتوان جزء خودروهای دوستدار محیط زیست دانست، چراکه نیروی محرکه آن از پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی با 715 اسببخار قدرت و 715 نیوتنمتر گشتاور تامین شده است. این پیشرانه میتواند تا 8250 دور بر دقیقه دوران کند، درحالیکه 80 درصد گشتاور در دورشمار 2100 و نهایت قدرت در 7750 دور بر دقیقه حاصل میشود.
نیروی پیشرانه از طریق گیربکس 8 سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخها منتقل میشود و شتاب صفر تا صد را در مدت 3.3 ثانیه امکانپذیر میسازد. حداکثر سرعت فراری پوروسانگوئه هم 308 کیلومتر برساعت اعلام شده است.
همچون فراری GTC4Lusso، فراری پوروسانگوئه هم به سامانه چهارچرخ محرک مجهز شده است، که از دنده چهارم به بعد یا پس از سرعت 200 کیلومتر برساعت، محور جلو را از مدار خارج میکند.
برخلاف پیشرانه، سیستم تعلیق فراری پوروسانگوئه از فناوری نوآورانه بهرهمند شده تا نهایت کیفیت سواری و هندلینگ حاصل شود. این سامانه تعلیق فعال از فناوری سوپاپ قرقرهای فعال (TASV) و از سیستم 48 ولت برای کنترل کمکفنرها استفاده میکند. این ترکیب فاقد آنتیرول بار است، بنابراین کمکفنرها میتوانند بهطور هماهنگ، تکانهای بدنه را مدیریت کنند. به لطف این تکنولوژی، ارتفاع خودرو بهصورت لحظهای پایش شده به نحوی که میتواند در پیچها، تا 10 میلیمتر کاهش پیدا کند.
انتهای پیام/ منبع: باما
دیدگاه خود را بنویسید