پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پيشتازي آميكو در بازار تجاري ها/ كاميون جديد ١٩٢٩ رونمايي شد

ارس خودرو ديزل (آميكو) طي مراسمي متفاوت، از محصول جديد خود با حضور متخصصين و اصحاب رسانه رونمايي كرد. به گزارش خبرنگار پايگاه خبري جوان خودرو: شركت آميكو كه به عنوان اولين خودروساز خصوصي بخش تجاري كشور به حساب مي آيد، روز گذشته با حضور متخصصين و خبرنگاران حوزه خودرو از كاميون ١٩٢٩ خود رونمايي […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۳ آذر ۱۴۰۱

ارس خودرو ديزل (آميكو) طي مراسمي متفاوت، از محصول جديد خود با حضور متخصصين و اصحاب رسانه رونمايي كرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري جوان خودرو:

شركت آميكو كه به عنوان اولين خودروساز خصوصي بخش تجاري كشور به حساب مي آيد، روز گذشته با حضور متخصصين و خبرنگاران حوزه خودرو از كاميون ١٩٢٩ خود رونمايي كرد.

اين كاميون جديد كه مي رود تا به صف خودروهاي محبوب اين خودروساز همچون كمپرسي ٢٦٣١ بپيوندد، نسبت به ورژن قبلي خود پيشرفت هايي داشته است.

اين خودرو از موتور ٤٠٠ اسب بخاري بهره مي برد كه قبلا امتحان خود را در كمپرسي ٢٦٣١ پس داده است. اين موتور مي تواند ١٩٢٠ نيوتن متر گشتاور توليد كند و قدرت از طريق يك گيربكس ٢+١٢ به چرخ هاي عقب منتقل مي شود.

از جمله نكات جالب توجه در خصوص محصولات آميكو مهندسي محصول اين خودروساز با استفاده از قطعات و مجموعه هاي با كيفيت ساخت معتبرترين توليدكنندگان جهان است. از اين رو موتور اين خودرو توسط شركت ويچاي ساخته مي شود كه شريك تجاري شركت AVL اتريش، از بزرگترين طراحان موتور در جهان است.

ضمن اين كه قدرت موتور توسط سيستم كلاچ خشك تك صفحه اي به گيربكس منتقل مي شود. اكسل جلو اين خودرو توان بار ٨ تن و محور عقب تا دو برابر يعني ١٦ تن را دارد. موتور اين كاميون از استاندارد آلايندگي بور ٥EEV بهره مي برد و سيستم سوخت رساني آن با كيفيت سوخت موجود در كشور كاملا بومي سازي شده است.

به دليل متناسب سازي و تنظيم ECU موتور و سيستم سوخت رساني با كيفيت سوخت در ايران، انژكتورهاي اين موتور نسبت به رقيبان حساسيتي نسبت به سوخت ندارند و از اين رو هزينه تعمير و نگهداري اين خودرو در مقايسه با رقبا بسيار كمتر است. آميكو براي اين موتور از سيستم خنك كاري ساخت BEHER آلمان استفاده كرده است و حتي سيستم هواي فشردهزهم ساخت وُس آلمان است.

مخزن ادبلو اين خودرو ٣٥ ليتر و مخزن سوخت ٥٥٠ ليتر حجم دارد. طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 9100، 2490 و 3100 میلی متر است و طول بارگیر شاسی کامیون M1929 آمیکو نيز به 6450 میلی متر مي رسد. حداکثر وزن ناخالص کامیون آمیکو معادل 19000 کیلوگرم است.

مشخصات فوق در كنار افزايش قدرت ١١٠ اسب بخاري اين خودرو نسبت به نسل قبلي خود گوياي توانمندي هاي اين كاميون جديداست.

وزن خالص اين خودرو به ٧٨٠٠ كيلوگرم مي رسد و به اين ترتيب با توجه به اعداد اعلام شده توسط سازنده، اين خودرو مي تواند حدود ١٢ تن (اسمي)بار با خود حمل كند.

اين خودرو در اولين گام به صورت باري فلزي با شرايط نقد و اقساط و تحويل ٦٠ روزه عرضه شده است. ضمن اين كه کاربری های تانکر آب، بالابر، جرثقیل، پمپ بتن، کمپرسی و … نیز در آينده به ليست فروش اضافه خواهد شد.

در شرايط فعلي كاميون ١٩٢٩ آميكو را بايد در ليست قدرتمند ترين ١٩ تن هاي موجود در كشور قرار داد. سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز موتور، خفه کن اگزوز، کمکی حرکت در سربالایی، کمکی جلوگیری از لغزش در هنگام شروع حرکت، تعلیق بادی صندلی راننده، داشبورد با طراحی راننده محور، طراحی یکپارچه کلید ریتاردر موتور با دسته برف پاک کن، سیستم مولتی مدیا با پنل دیجیتالی سیستم تهویه، اکسل عقب MAN آلمان، مجموعه خشک کن هوا و تقسیم باد، شیشه بالابرهای برقی، قفل مرکزی، بخاری درجا، کابین ایزوله شده با فضای خواب برای یک نفر از جمله امكانات رفاهي و ايمني كاميون ١٩٢٩ جديد آميكو هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی