پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آشنایی با کشنده جدید آرتا KX520/ نمایش قدرت!

شرکت سایپا دیزل در ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته تهران جدیدترین کشنده خود را که نسل ارتقاء یافته کامیون آرتا KX است را در معرض دید عموم قرار داد. این کشنده قدرتمند با توان 520 اسب بخار و تجهیزات پیشرفته و جدید، قطعاً حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. به گزارش […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۴ دی ۱۴۰۱

شرکت سایپا دیزل در ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته تهران جدیدترین کشنده خود را که نسل ارتقاء یافته کامیون آرتا KX است را در معرض دید عموم قرار داد. این کشنده قدرتمند با توان 520 اسب بخار و تجهیزات پیشرفته و جدید، قطعاً حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

شرکت سایپا دیزل در ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته تهران جدیدترین کشنده خود را که نسل ارتقاء یافته کامیون آرتا KX است را در معرض دید عموم قرار داد. این کشنده قدرتمند با توان 520 اسب بخار و تجهیزات پیشرفته و جدید، قطعاً حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

کشنده های دانگ فنگ که توسط سایپا دیزل تولید و به بازار عرضه می‌شوند، سالیان سال است در بازار کشورشناخته شده اند و این برند توانسته جایگاه خود را درمیان رقیبان صاحب نام کسب کند. حتی محصولات جدید این برند تهدیدی جدی برای خودروهای تجاری تازه واردبازار کشور هستند. یکی از مزیت های محصولات دانگ فنگ شبکه گستره خدمات پس از فروش و مراکز تعمیر زیرنظر شرکت سایپا است که خیال مالکین کشنده‌های این برند را راحت می کند.

دومین نکته در مورد کشنده ها و دیگر محصولات دانگ فنگ در بازار ایران، شناخت تعمیرکاران سطح کشور با نکات فنی این خودروهاست. بی شک این امتیاز به دلیل حضور نسل های قدیمی این خودروساز در جاده های کشور است که از اوایل دهه 80 با عرضه نخستین نسل از کشنده‌های دانگ فنگ شکل گرفت. از این رو حتی اگر راننده ای به شبکه خدمات سایپا (سایپا دیزل) هم دسترسی نداشته باشد، تعمیر خودروهای دانگ فنگ توسط کارگاه های خصوصی امری در دسترس است. ضمن این که تامین قطعات یدکی این خودروها نیز کار آسانی است.

اگر از نکات نگهداری و خدمات کشنده آرتا KX بگذریم،اصلی ترین مزیت آن مشخصات فنی است. در واقع گشتاور و قدرتی که موتور این خودرو تولید می کند، یکی از اصلی ترین مزیت های رقابتی آن به شمار می رود.

موتور پر توان 520 اسب بخار

موتور کشنده KX520 کامینز CUMMINS است. برندیکه ریشه های آمریکایی دارد و در چین تولید می شود. موتورهای کامینز را باید در جرگه کارآمد ترین و البته کم استهلاک ترین موتورهای دیزلی جهان به حساب آورد.موتور کشنده دانگ فنگKX با مدل ISZ520-51 قادراست به توان 520 اسب بخار و گشتاوری معادل با 2460نیوتن متر برسد. این اعداد و ارقام باعث شده کشنده های سایپا دیزل در رده کشنده های پرتوان تولیدی کشور قرار بگیرد. ضمن این که از دیگر نکات مثبت این کشنده دست یابی به حداکثر گشتاور از دور 1100 الی 1300 دور بر دقیقه است.

توان تولید شده در موتور، توسط گیربکس ZF traxonاتوماتیک 12 دنده جلو و 2 دنده عقب و یک سیستم تعویض دنده هوشمند به محور کشنده منتقل می شود.

ترکیب محوری این کامیون 2*4 است با توجه به تک محوربودن و برخورداری از استاندارد آلایندگی یورو 5 اروپا، امکان تردد در جاده های برون مرزی را هم دارد.

سیستم تعلیق این کشنده در محور جلو به صورت فنرپارابولیک همراه با کمک فنر و میل موجگیر است.

سیستم تعلیق محور عقب بادی، به همراه 4 بالشتک قابل تنظیم است. ترمز در هر دو محور جلو و عقب به صورت دیسکی است که میزان قدرت ترمز در این کشنده را افزایش می دهد. این کشنده دارای سیستم پایداری ESC و سیستم ترمز EBS و نیز سیستم ترمز اضطراری پیشرفته AEBS می باشد.

محصول به سیستم رادار هشدار رانندگی بین خطوط مجهز می باشد و به صورت استاندارد کولر درجا و بخاری درجا را به خریدار ارائه می کند. کشنده آرتا سقف بلند و دو تخت خواب دارد که در مسیر های طولانی و برای دو سرنشین کاربردی هستند. وزن مجموع ناخالص این کشنده 45 هزار کیلوگرم است و وزن مجاز مجموع محورها ( GVW) به 18 هزار کیلوگرم می رسد. تقسیم بندی فشار مجاز محورها به این گونه است که محور جلو 7 هزار کیلوگرم و محور عقب 13 هزار کیلوگرم ظرفیت دارند.  همچنین مجموع مخازن سوخت آلومینیومی KX520 1090 لیتر است.

امکانات ایمنی و رفاهی و سایر امکانات

این کشنده، کلاچ تک صفحه ای هیدرولیک با کنترل بادی دارد. همچنین دیفرانسیل عقب به قفل مجهز است. ترمزموتور دو مرحله ای، سیستم سوخت رسانی common rail، توربو شارژ، فن الكتريكي ويسكوز، تانك باد آلومينيومي، ترمز تريلي و ترمز پاركينگ نیز از دیگر امکانات KX520 به حساب می آیند.

لیست تجهیزات و آپشن های کشنده آرتا KX520 لیستی بلند بالاست که هنوز هم ادامه دارد. بالابر برقي اتاق،صندلي بادي قابل تنظيم راننده، صندلي بادي شاگرد،سيستم تعليق بادی اتاق (جلو + عقب)، سيستم تهويهمطبوع، تاخوگراف VDO و کروز کنترل، آفتاب گيرخارجي، قفل مركزي، شيشه بالابر برقي، آينه هاي جانبی برقي و بادگيرهاي سقف و جانبي کابین از جمله موارد قابل ذکر به حساب می آیند.

همچنین مخزن اوره این کشنده نیز 45 ليتری و از جنسپلي اتيلن با چگالي بالا(HDPE) است که مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی