پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اسمارت واچ بی وای دی

ساعت هوشمند BYD مجهز به سنسور الکل سنج

طبق گزارشات، خودروساز چینی BYD یک ساعت هوشمند را در اداره ثبت مالکیت معنوی این کشور به ثبت رسانده است. توضیحات این ثبت حاکی از آنست که این محصول علاوه بر عملکردهای یک اسمارت واچ معمولی دارای سنسور تشخیص مصرف الکل نیز می باشد. علاوه بر این می تواند ضربان قلب، دمای بدن، میزان اکسیژن […]

سامیار راشد
شنبه - ۲۴ دی ۱۴۰۱

طبق گزارشات، خودروساز چینی BYD یک ساعت هوشمند را در اداره ثبت مالکیت معنوی این کشور به ثبت رسانده است. توضیحات این ثبت حاکی از آنست که این محصول علاوه بر عملکردهای یک اسمارت واچ معمولی دارای سنسور تشخیص مصرف الکل نیز می باشد. علاوه بر این می تواند ضربان قلب، دمای بدن، میزان اکسیژن خون و فشار خون را نیز بسنجد و به اطلاع کاربر برساند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

ساعت هوشمند بی وای دی، می تواند از راه دور موتور خودروهای این محصول را روشن کند، شیشه ها را بالا و پایین کند، درب صندوق بار را باز نموده، درب ها را قفل نماید و اقداماتی از این قبیل همگی از طریق این اسمارت واچ امکان پذیر هستند. BYD قصد دارد با این ساعت هوشمند، به نوعی سوییچ رایج را در آینده ای نزدیک از محصولات خود حذف کند.

از نظر ظاهری، اسمارت واچ BYD شباهت غیر قابل انکاری را با اپل واچ دارد با این تفاوت که در پایین آن یک فضای حفره دار برای دمیدن و تست الکل سنجی قرار دارد. بنابراین از قاب و حاشیه بزرگتری در مقایسه با اپل واچ بهره می برد.

این روزها رابطه خودروسازان و ساعت های هوشمند بسیار تنگاتنگ است. خودروسازان بزرگی همچون ولوو، مرسدس بنز، پورشه و فولکس واگن، اپلیکیشن های مختص به خود را بر روی ساعت های هوشمند رایج عرضه می کنند.

هنوز اطلاعات بیشتری از اسمارت واچ بی وای دی در دسترس نیست. یکی از ابهامات این ساعت هوشمند اینست که آیا صرفأ برای خودروهای BYD قابل استفاده بوده یا اینکه برای سایر خودروها نیز قابل استفاده خواهد بود.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی