پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خرید و فروش خودرو

با 500 تا یک میلیارد تومان چه خودروهایی می توان خرید؟

این روزها که قیمت خودرو بی تاب خیزش است و نمی توان بی گدار به آب زد و خودرو خریداری کرد، باید جمعی جوانب را در نظر گرفت. به گزارش اختصاصی جوان خودرو  این روزها که قیمت خودرو بی تاب خیزش است و نمی توان بی گدار به آب زد و خودرو خریداری کرد، باید […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۶ دی ۱۴۰۱

این روزها که قیمت خودرو بی تاب خیزش است و نمی توان بی گدار به آب زد و خودرو خریداری کرد، باید جمعی جوانب را در نظر گرفت.

به گزارش اختصاصی جوان خودرو 

این روزها که قیمت خودرو بی تاب خیزش است و نمی توان بی گدار به آب زد و خودرو خریداری کرد، باید جمعی جوانب را در نظر گرفت تا براساس بودجه در نظر گرفته شده گزینه ای انتخاب شود که بتواند بخش زیادی از نیازها را پاسخ دهد.

در نظر داشته باشید که در بازه قیمتی 500 تا یک میلیارد تومان گزینه های نسبتا خوبی از خودروهای موجود در بازار اعم از کارکرده و صفر کیلومتر وجود دارد که قصد داریم به آن ها نگاهی بی اندازیم.

پژو 207

پژو 207

هاچ بکی از خانواده ریشه دار پژو 206 که سال هاست در بازار ایران حضور دارد و در زمره خودروهای محبوب، مخصوصا برای قشر جوان جامعه به شمار می رود. این محصول از پیشرانه TU5 دست به نقد ایران خودرو بهره مند است.

حجم این موتور 1.6 لیتر بوده که قادر است 107 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور تولید کند. 207 در بازار ایران با 2 نسخه گیربکس دنده ای و اتوماتیک عرضه می شود که نمونه اتوماتیک آن 4 سرعته است.

بازه قیمتی این خودرو در نسخه دستی از حدود 390 میلیون تومان آغاز شده و اما نسخه اتوماتیک آن با برچسب قیمتی 590 میلیون تومان در بازار موجود است. لازم به ذکر است نسخه ای تازه وارد از این خودرو هم به نام MC وجود دارد که پیشرانه آن TU5 Plus بوده و قادر است 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. همچنین جعبه دنده این خودرو از نوع 5 سرعته خودکار است. این محصول هم این روزها در بازار با قیمت حدودی 640 میلیون تومان به فروش می رسد.

با توجه به حضور گسترده نمایندگی های خدمات پس از فروش ایران خودرو در کشور، این هاچ بک خشمگین در زمره گزینه های مناسب قرار می گیرد، البته برای یک خانواده 3 نفره!

مزدا 3

مزدا 3 مدل 86 تا 89

اگرچه از زمان حضور مزدا 3 در بازار ایران زیاد می گذرد اما همچنان این خودرو سدان جذابی است که می تواند بخش زیادی از نیازهای شما را به عنوان یک خودرو پاسخ دهد. مزدا 3 با بهره مندی یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی، 147 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و همچنین گیربکس 4 سرعته اتوماتیک آن نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند.

برای خرید ارزان ترین نمونه این خودرو باید حداقل 550 میلیون تومان بودجه کنار بگذارید و گران ترین نمونه از مزدا 3 هم در بازار حدود 750 میلیون تومان قیمت دارد.

با توجه به سن این پیرمرد دوست داشتنی در نظر داشته باشید که بالاخره با خودرویی طرف هستید که آخرین مدل آن (89) بیش از 10 سال سن دارد و شما با مصائب یک خودرو پا به سن گذاشته روبه رو هستید. البته با توجه به فراوانی این خودرو در بازار مشکلاتی اعم از نبود قطعات یدکی برای مزدا 3 مطرح نیست.

کیا سراتو سایپا

سراتو مدل 2010 و 2011

کیا سراتو، دومین سدان شهری خوش تراش لیست ما است که می تواند به عنوان گزینه ای ایده آل به شمار برود. سراتو مشابه رقیب ژاپنی اش از یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی بهره مند است که البته یک سر و گردن از سامورایی دوست داشتنی قوی تر است به این ترتیب که سراتو قادر است 154 اسب بخار قدرت و 194 نیوتن متر گشتاور را تولید کند همچنین سدان کره ای از گیربکس 4 سرعته اتومات بهره مند است که نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند.

عملکرد خوب گیربکس و سواری مطلوب این سدان، سراتو را تبدیل به گزینه ای سرسخت می کند. برای نسخه ارزان قیمت سراتو باید حداقل 660 میلیون تومان بودجه در نظر بگیرید و گران ترین نمونه از این محصول تا بیش از یک میلیارد تومان هم پیش می رود.

ماکسیما

ماکسیما مدل 81 تا 91

همچنان باوقار، محبوب و خستگی ناپذیر شاید این 3 کلمه بهترین صفات ماکسیما باشند سدانی با ابهت که اگرچه قریب به 10 سال است از زمان حضورش در بازار می گذرد اما طرفدار زیادی دارد و افراد برای خرید آن مشتاق هستند.

ژاپنی وفادار تنها خودرو 6 سیلندر این لیست است و همچنین پرچمدار قویترین آن ها. ماکسیما قادر است با پیشرانه 3 لیتری خود 227 اسب بخار قدرت و 228 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این خودرو در 2 نسخه دنده ای و اتومات در بازارموجود است که نمونه اتومات آن، 4 سرعته است.

اگرچه این پیشرانه از جذابیت قابل توجهی بهره مند است اما توجه داشته باشید در شهر پرترافیکی مانند تهران همین مورد جذاب تبدیل به سارق جیب شما می شود به این علت که مصرف ماکسیما در هر 100 کیلومتر به شکل ترکیبی بیش از 10 لیتر است. البته در کنار این موضوع مواردی نظیر دوام فنی، فراوانی قطعات و بازار دست دوم مناسب مواردی است که این خودرو از آن برخوردار است.

ارزان ترین نمونه این خودرو در حال حاضر در بازار 550 میلیون تومان قیمت دارد و گران ترین آن هم قریب به 2 میلیارد تومان توسط فروشندگان اعلام شده است که توجه داشته باشید با 2 میلیارد گزینه های بهتری در بازار وجود دارد که دیگر خرید ماکسیما با عمر 10 سال کمی به دور از منطق است!

نیسان رونیز

رونیز 82 تا 89

تنها شاسی بلند این لیست هم نیسان رونیز بوده که این خودرو هم می تواند گزینه ای مناسب برای آن دسته افرادی باشد که اهل طبیعت گردی و بی راهه نوردی هستند.

رونیز با برخوداری از یک پیشرانه 2.4 لیتری 150 اسب بخار قدرت و 208 نیوتن متر گشتاور را تولید می کند و از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی همراه با دنده کمکی آن را به هر چهارچرخ منتقل می کند.

البته مصرف سوخت این پیشرانه کمی بالا است و رونیز در هر 100 کیلومتر بیش از 13 لیتر بنزین را می سوزاند نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این امر است که در این بی راهه نورد خبری از تعلیقی راحت و ترمز ABS نیست! توانایی آفرود، دوام فنی و دنده کمکی مواردی است که این خودرو از آن بهره مند است و البته کمبود قطعاتی هم در بازار ندارد.

ارزان ترین نسخه این محصول در بازار قریب به 750 میلیون تومان قیمت دارد و گران ترین نمونه آن هم حدود 900 میلیون تومان اعلام شده است. در نظر داشته باشید، با این بودجه برای خرید خودرویی صفر کیلومتر که توانایی آفرودی هم داشته باشد باید بودجه ای حداقل 2 میلیاردی را در نظر بگیرید!

ساندرو استپ وی

هاچ بک یا کراس هاچ بک می شود ساندرو استپ وی محصولی پرحاشیه و پر افت و خیز که طی این سال ها از زمان عرضه تاکنون قصه های بسیاری را پشت سر گذاشته اما با همه این تفاسیر خودرویی بادوام و محبوب است که اگرچه از نمای بیرونی نسبتا قابل قبولی برخودار است اما کابین همان ال 90 کسل کننده است!

پیشرانه 1.6 لیتری که قادر است 105 اسب بخار و 140 نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکسی 4 سرعته اتومات به چرخ های جلو منتقل کند مشخصات فنی این هاچ بک قد بلند است که تقریبا مشابه نسخه معمولی 207 بوده اما با این تفاوت که در این خودرو، استپ وی از فضای کابینی بهره مند است که در 207 کاملا نادر است! البته ناگفته پیداست که کیفیت ساخت استپ وی، دوام فنی مطلوب و گیربکس مشترک با مگان از جمله مواردی است که این محصول را نسبت به رقبا برتری می دهد.

اگر قصد خرید استپ وی را دارید که مدل های آن از سال 95 تا 98 در بازار موجود است و برای نمونه ارزان قیمت آن باید بودجه ای معادل 500 میلیون تومان را کنار بگذارید همچنین گران ترین نمونه از این خودرو هم در بازار حدود یک میلیارد اعلام شده است که در نوع خود کمیاب است! توجه داشته باشید، اگر قرار بر خرید خودرویی با بودجه یک میلیارد را داشتید، پیشنهاد می شود سراغی از این خودرو نگیرید به این علت که سقف انتظارات شما را از یک خودرو میلیاردی فرسخ ها پایین می آورد!

چانگان CS35

در اصل تنها کراس اوور واقعی این لیست چانگان CS35 بوده خودرویی که توسط سایپا کاشان مونتاژ و روانه بازار شد. شاید آنطور که باید و شاید مورد استقبال مشتریان واقع نشده باشد اما چندان گزینه ای ناکارآمد نیست و براساس نیازهای شما به عنوان کراس اووری جمع و جور و شهری می تواند انتخاب خوبی باشد. کراس اوور کوچولو ما از پیشرانه ای 1.6 لیتری بهره مند است که با یک گیربکس 4 سرعته اتومات هماهنگ شده و این جعبه دنده قدرت 123 اسب بخاری و گشتاور 160 نیوتن متری پیشرانه را، به چرخ های جلو منتقل می کند.

در صدر مزایای این خودرو باید مصرف سوخت خود را قرار دهید به این علت که چانگان CS35 در هر 100 کیلومتر 7.5 لیتر بنزین مصرف می کند که آمار خوبی است. تعلیق منطقی و فضای کابین مناسب دیگر پارامترهای مطلوب این خودرو است اما از طرفی شاید انتظاراتتان را در بخش امکانات کمی پایین بیاورد.

ارزان ترین نمونه این خودرو در بازار 580 میلیون تومان قیمت دارد و گران ترین نمونه آن هم 750 میلیون تومان توسط فروشندگان اعلام شده است.

برلیانس کراس

برلیانس کراس

داستان برلیانس کراس هم کمی تا قسمتی مشابه استپ وی است تنها با این تفاوت که این خودرو رگ و ریشه ای فرانسوی ندارد. به طور کلی می توانیم بگوییم که این خودرو دقیقا همان مسیر ساندرو را در پیش گرفته و ارتباط نزدیکی با آن خودرو دارد اما برگ برنده برلیانس کراس این جاست که از نمای داخلی و بیرونی خوبی برخوردار بوده، اتفاقی که در دوست فرانسوی اش کمی خسته کننده رقم خورده است.

بیشتر بخوانید: خواب های طلایی!/ مقایسه رنو ساندرو استپ وی و برلیانس کراس موتور جدید

پیشرانه این محصول از 1.6 لیتری یکمی بیشتر است! موتور 1.65 لیتری برلیانس کراس 114 اسب بخار قدرت و 154 نیوتن متر گشتاور را تولید می کند. این محصول که توسط پارس خودرو در بین سال های 96 تا 98 روانه بازار شده از یک گیربکس 4 سرعته اتومات بهره مند بوده که نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند.

بازار دست دوم نسبتا خوب و برخورداری از چهره ای مطلوب و در عین حال سواری منطقی مواردی است که باید در این خودرو در نظر گرفت البته اگر آشنایی با برلیانس H230 قل ساده پوشش ندارید این خودرو می تواند در بخش فنی و امکانات هم برای شما جذابیت داشته باشد که در غیر این صورت سریالی تکراری است!

ارزان ترین نمونه برلیانس کراس در بازار حدود 580 میلیون تومان قیمت دارد و گران ترین نمونه آن هم 890 میلیون تومان برایتان آب می خورد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی