پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آغاز توليد انبوه موتور و پلت فرم برقي جديد ايران خودرو

ايران خودرو طي مراسمي توليد انبوه موتور جديد EFP و پلتفرم جديد برقي خود را آغاز كرد. به گزارش خبرنگار پايگاه خبري جوان خودرو؛ در اين مراسم مهدي رجبعلي مديرعامل شركت ايپكو ( مركز تحقيقات موتور ايران خودرو) با اشاره به تلاش هاي انجام شده طي سال هاي گذشته در ايپكو گفت: راهبرد ايران خودرو […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۷ دی ۱۴۰۱

ايران خودرو طي مراسمي توليد انبوه موتور جديد EFP و پلتفرم جديد برقي خود را آغاز كرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري جوان خودرو؛

در اين مراسم مهدي رجبعلي مديرعامل شركت ايپكو ( مركز تحقيقات موتور ايران خودرو) با اشاره به تلاش هاي انجام شده طي سال هاي گذشته در ايپكو گفت: راهبرد ايران خودرو در حوزه موتور طي سالهاي گذشته به دو مسير ارتقاع مونورهاي موجود و طراحي موتورهايي با تكنولوژي روز بوده است.

او افزود: مونور EFP موتوري است كه مي تواند استاندارد يورو٦ را پاس كند و از نظر مصرف سوخت هم تا حدود ١ليتر نسبت به موتورهاي مشابه كاهش مصرف دارد.

رجبعلي تصريح کرد: گشتاور موتور جديد تا ٢٤٠نيوتن متر افزايش يافته است و تا ١٢٠ كيلووات قدرت دارد. ضمن اين كه گشتاور موتور در دورهاي گسترده تري از موتور در دسترس است. از طرفي دور موتور تا ٦ هزار و دويست افزايش يافته است.

وي در پايان داد: توربوشارژ موتور برقي شده است و به همين دليل تاخير در دورگرفتن موتور كاهش يافته است. حتي در قطعات متحرك بازنگري انجام شده است تا اصطكاك كاهش يابد و دورگيري موتور تسريع شود.در آينده اين موتور روي خودروهايي چون ريرا نصب خواهد شد.

همچنين محمدقاسمي مديرعامل جتكو نيز در خصوص پلتفرم برق و الكترونيك بومي اين خودرو گفت: طراحي و توليد پلتفرم بومي با مالكيت معنوي گروه صنعتي ايران خودرو يك اتفاق بزرگ است و در حوزه تكنولوژي سعي شده بر مبناي فناوري هاي روز خودروسازان جهان استفاده سود.

او ادامه داد: استانداردهاي بسيار قوي براي اولين بار در حوزه ايمني اين پلتفرم استفاده شده است و دستاوردهاي ما در سطح يك طراحي برق و الكترونيك خودروسازان بزرگ جهان است. از اين رو در توسعه محصولات جديد اين پلتفرم مي تواند باعث توليد خودروهاي مدرني سود.

او تصريح كرد: در طراحي اين پلتفرم سعي شده زنجيره تامين قطعات مورد توجه قرار گيرد و به همين دليل در اين بخش تامين كنندگان متعددي در داخل داريم كه كار توسعه محصول و خدمات را ساده مي كند. اين در حالي است كه تا ٢٥ درصد از ارزش يك خودرو در ايران خودرو مربوط به پلتفرم برق و الكترونيك است و با توسعه اين بخش اين ارزش تا ٤٥ درصد مطابق با معيارهاي جهاني پيش خواهد رفت كه امكان استفاده از تکنولوژي هاي جديد را فراهم مي کند.

محمدقاسمي اضافه كرد: در آينده ايران خودرو با اين روند پلتفرمي را در اختيار خواهد داشت كه تنها با تغيير در نرم افزارها مي تواند آپشن ها و امكانات بسياري را به محصولات اضافه كند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی