پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آخرین نفس گودزیلا پیر ژاپنی

نیسان جی‌ تی‌ آر که در سال 2009 راهی بازارهای جهانی شد، با موتور 6 سیلندر نیرومندش و شتاب صفر تا صد زیر 3 ثانیه، دنیا را شگفت زده کرده بود. به گزارش اختصاصی خبری جوان خودرو  جی‌تی‌آر از نظر شتاب، تقریبا با بوگاتی ویرون 16 سیلندر برابری می‌کرد. اما 14 سال از تولد این […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱

نیسان جی‌ تی‌ آر که در سال 2009 راهی بازارهای جهانی شد، با موتور 6 سیلندر نیرومندش و شتاب صفر تا صد زیر 3 ثانیه، دنیا را شگفت زده کرده بود.

به گزارش اختصاصی خبری جوان خودرو 

جی‌تی‌آر از نظر شتاب، تقریبا با بوگاتی ویرون 16 سیلندر برابری می‌کرد. اما 14 سال از تولد این گودزیلای ژاپنی می‌گذرد و زمان آن فرارسیده تا نفسی تازه کند.

نیسان برای سال 2023، جی‌تی‌آر را با تغییرات جزئی ظاهری و عملکردی راهی بازار می‌کند.

جی‌تی‌آر جدید تنها در 2 نسخه پریمیوم و نیسمو عرضه می‌شود که به ترتیب با قیمت پایه 115 هزار دلار و 212 هزار دلار به فروش می‌رسند.

قلب تپنده جی‌تی‌آر که بی‌شک یکی از بهترین موتورهای ساخته شده در طول تاریخ صنعت خودروسازی بوده، دست‌نخورده باقی مانده است.

این موتور 6 سیلندر 3.8 لیتری تویین‌توربو می‌تواند 565 اسب‌بخار نیرو و 633 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق یک گیرباکس 6 سرعته دوکلاچه به 4 چرخش منتقل کند.

این در حالی است که نسخه نیرومندتر نیسمو با بهینه‌سازی روی توربوشارژرها، می‌تواند 600 اسب‌بخار و 652 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

نسخه نیسمو علاوه بر این، از سیستم تعلیق بازنگری شده، ترمزهای کربن سرامیکی و پنل‌های بدنه فیبرکربنی برای کاهش وزن بهره می‌برد.

جی‌تی‌آر شاید یک گودزیلای پیر باشد اما بی‌شک هنوز هم یکی از دوست‌داشتنی‌‌ترین و ارزنده‌‌ترین سوپراسپرت‌‌‌هایی است که می‌توان خریداری کرد.

آینده جی‌تی‌آر نامشخص است چرا که ‌‌‌به‌ دلیل عدم تطابق با استانداردهای آلایندگی استرالیا و اروپا، از بازار این 2 قاره خداحافظی کرده است.

در سال 2022، یکی از مقامات نیسان اذعان داشت که یک بالاخره یک روز شاهد تولید جی‌تی‌آر الکتریکی خواهیم بود اما اینطور که به نظر می‌رسد، نیسان در حال حاضر تمایل چندانی را برای کار روی نسل جدید جی‌تی‌آر ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی