پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جدیدترین خودرو پرنده Xpeng

زیرمجموعه هوافضا خودروسازی Xpeng، خودرو پرنده جدیدی را ثبت اختراع کرده که بسیار به تولید و مرحله نهایی تکمیل نزدیک است. جدیدترین خودرو پرنده Xpeng این صنعت را یک گام به جلوتر می برد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو کمپانی هوافضای Xpeng در سال 2013 تأسیس شد و توسط مدیر Xpeng به نام He […]

سامیار راشد
جمعه - ۱۱ فروردین ۱۴۰۲

زیرمجموعه هوافضا خودروسازی Xpeng، خودرو پرنده جدیدی را ثبت اختراع کرده که بسیار به تولید و مرحله نهایی تکمیل نزدیک است. جدیدترین خودرو پرنده Xpeng این صنعت را یک گام به جلوتر می برد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

کمپانی هوافضای Xpeng در سال 2013 تأسیس شد و توسط مدیر Xpeng به نام He Xiaopeng تأمین مالی می شد. این کمپانی اولین خودرو پرنده خود را در سال 2016 رمعرفی نمود که خیلی شبیه به یک خودرویی نبود که پرواز می کند بلکه بیشتر شبیه به یک پهپاد بود. در سال 2021 این شرکت قول داد که نسل ششم خودروهای پرنده را به زودی معرفی می کند و این اتفاق در سال 2022 رخ داد و در دبی توانست اولین پرواز موفقیت آمیز خود را به نمایش بگذارد و از نظر ظاهری تکامل بیشتری پیدا کرده بود و کاملأ شبیه به یک خودرویی بود که پرواز می کند.

و حالا Xpeng به سراغ نسل بعدی خودروهای پرنده می رود. بدنه نسل جدید کشیده تر شده و فاصله بین محورهای جلو و عقب بسیار کشیده تر است. گلگیرهای برجسته، فرم چراغهای X شکل در جلو در کنار فرم خاص چراغهای عقب، دوربین های دید عقب و دو برف پاک کن برای شیشه جلو، آنرا به یک خودرو معمولی اما جذاب تبدیل می کند.

مکانسیم پرواز با لولا و بخش فنی عریان در بالای کابین قرار گرفته و قابلیت جمع و باز شدن دارند. Xpeng قبلأ هم اعلام کرده بود که سخت ترین قسمت تولید یک خودرو پرنده، قفل کردن روتورهای پرواز است که در حین حرکت بر روی جاده، ارتعاشات و لرزش های بدنه و شاسی، به روتورها آسیبی وارد نکند.

پروتوتایپ قبلی Xpeng وزنی در حدود 1000 کیلوگرم داشت و قرار بود با قیمت پایه یک میلیون دلار به فروش برسد. مشخص نیست که پروتوتایپ جدید با ظاهر جدید، نمونه تکامل یافته همان قبلی بوده یا اینکه خودرو پرنده دیگری است.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی