پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ب ام و

ب ام و از سال 2019 دوربین را جایگزین آینه ها می کند

ب ام و در نظر داشته تا از سال 2019 دوربین ها را جایگزین آینه بغل های اتومبیل های خود کند. در نمایشگاه CES 2016 لاس وگاس ب ام و از خودروی مفهومی i8 اسپایدر رونمایی نمود که به جای آینه بغل از دوربین بهره می برد. ب ام و معتقدست دوربین ها زاویه دید […]

javankhodro
چهارشنبه - ۳۰ دی ۱۳۹۴

ب ام و در نظر داشته تا از سال 2019 دوربین ها را جایگزین آینه بغل های اتومبیل های خود کند. در نمایشگاه CES 2016 لاس وگاس ب ام و از خودروی مفهومی i8 اسپایدر رونمایی نمود که به جای آینه بغل از دوربین بهره می برد. ب ام و معتقدست دوربین ها زاویه دید بهتری نسبت به آینه بغل دارند و از همین رو رانندگان بهتر می توانند از وضعیت عقب اتومبیل خود آگاه شوند. البته وجود دوربین در i8 اسپایدر مفهومی نشان از استفاده این فناوری در اتومبیل های آتی ب ام و بود.

Elmar Frickenstein از مدیران ارشد توسعه ب ام و اخیرا در مصاحبه ای بیان کرد که سال 2019 زمان جایگزینی دوربین ها به جای آینه بغل در خودروهای این شرکت است. علاوه بر آن دوربین ها طراحی آیرودینامیکی‌تری به اتومبیل ب ام و در مقابل آینه بغل می دهند. همچنین به گفته Frickenstein نخستین اتومبیلی که به چنین فناوری مجهز خواهد شد فیس لیفت سری 7 ب ام و خواهد بود. او افزود که این فناوری به صورت محدود در سال های آتی به اتومبیل های ب ام و افزوده می شود و در نهایت فراگیر خواهد شد.

اگر به یاد داشته باشید فولکس واگن نیز در خودروی مفهومی XL1 از دوربین به جای آینه بهره گرفته بود. فولکس سپس نمونه تولیدی این خودرو را با همان فناوری دوربین تنها به تعداد 200 دستگاه عرضه کرد. متاسفانه به دلیل قوانین محلی ایالات متحده فولکس از فروش این مدل در ایالات متحده بی نصیب شد.

منبع: Motor1

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی