پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای مونتاژی گران نمی شود!

سخنگوی شورای رقابت از عدم افزایش قیمت خودروهای مونتاژی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو اسماعیل شجاعی سخنگوی شورای رقابت اظهار کرد: با توجه به مصوبه شورای رقابت، بازار خودرو انحصاری تشخیص داده شد؛ بنابراین قیمت‌گذاری برای همه خودرو‌های مونتاژی و غیرمونتاژی انجام می‌شود. وی ادامه داد: قیمت خودرو‌های مونتاژی با توجه به […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲

سخنگوی شورای رقابت از عدم افزایش قیمت خودروهای مونتاژی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

اسماعیل شجاعی سخنگوی شورای رقابت اظهار کرد: با توجه به مصوبه شورای رقابت، بازار خودرو انحصاری تشخیص داده شد؛ بنابراین قیمت‌گذاری برای همه خودرو‌های مونتاژی و غیرمونتاژی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: قیمت خودرو‌های مونتاژی با توجه به شاخص رقابت‌پذیری مشخص شده و با توجه به مقایسه قیمت هر یک از خودرو‌های داخلی با سه خودروی مشابه خارجی، به نظر می‌رسد که در برخی از این خودرو‌ها کاهش قیمت نیز داشته باشیم.

شجاعی گفت: در 3 ماه گذشته کار‌های کارشناسی در مورد قیمت‌گذاری خودرو‌های مونتاژی یا همان (CKD) انجام شده است و شورای رقابت نیز در این مدت کارگروه تخصصی را با همکاری سازمان حمایت، انجمن خودروسازان، دانشکده خودروسازی، انجمن‌های تخصصی و … برگزار کرده تا قیمت‌های خودرو‌ها اصلاح شود.

سخنگوی شورای رقابت با اشاره به اینکه عصر امروز جلسه شورای رقابت تشکیل می‌شود افزود: اعلام قیمت خودرو‌ها بر عهده شورای رقابت نیست، بنابراین پس از مصوب شدن قیمت خودرو‌های مونتاژی قیمت خودرو‌ها به وزارت صمت اعلام می‌شود و وزارت صمت باید قیمت نهایی این خودرو‌ها را اعلام کند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی