پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

این شما و این جانشین 720S به نام 750S

کمپانی مک لارن بالاخره از 750S پرده برداری کرد، این محصول حرف بسیاری برای گفتن دارد از همین حیث حانشین قدرتمندی برای 720S است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  بالاخره جانشین قدرتمند مک‌لارن 720S معرفی شد، که 750S نام دارد. این خودرو در بخش‌های مختلفی نسبت به نسل قبلی خود بهبود یافته است. حدود […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

کمپانی مک لارن بالاخره از 750S پرده برداری کرد، این محصول حرف بسیاری برای گفتن دارد از همین حیث حانشین قدرتمندی برای 720S است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

بالاخره جانشین قدرتمند مک‌لارن 720S معرفی شد، که 750S نام دارد. این خودرو در بخش‌های مختلفی نسبت به نسل قبلی خود بهبود یافته است. حدود ۳۰ درصد بخش‌های خودرو جدید و یا تغییر یافته است. مک‌لارن هر دو سبک بدنه کوپه و کانورتیبل (با سقف فلزی) را ارائه می‌دهد.

پیشرانه و مشخصات فنی 750S

محصول جدید مک‌لارن به پیشرانه V8 توئین توربوشارژ مجهز شده است، که ۴ لیتر حجم دارد و ۷۳۰ اسب‌بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از مک‌لارن P1 نیز بیش‌تر است. پیشرانه 750S به گیربکس هفت سرعته متوالی ارتقایافته متصل است و نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

مک‌لارن 750S کوپه و اسپایدر، شتاب ۲.۷ ثانیه‌ای دارند. البته نسخه کانورتیبل برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت به زمان ۷.۳ ثانیه نیاز دارد و ۰.۱ ثانیه کندتر از کوپه است. شتاب آن برای رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر برساعت، ۲۰.۴ ثانیه است و نسبت به نسخه کوپه با شتاب ۱۹.۸ ثانیه‌ای، ۰.۶ ثانیه کندتر است. حداکثر سرعت هر دو به ۳۳۱ کیلومتر برساعت می‌رسد.

طراحی مک‌لارن 750S

مک‌لارن جدید در بخش جلو ۶ میلی‌متر پهن‌تر شده است و هندسه جدیدی در تعلیق دارد. 750S از سیستم جدید Proactive Chassis Control III مک‌لارن بهره می‌برد و با وجود فنرهای جلو سه درصد نرم‌تر و در عقب چهار درصد محکم‌تر شده است. مک‌لارن سیستم بالابر خودرو را نیز بهبود داده و اکنون در مدت زمان چهار ثانیه بخش جلویی خودرو بالا می‌آید. این عمل در مدل 720S زمان ۱۰ ثانیه‌ای لازم داشت.

طراحی مدل جدید 750S آشنا به نظر می‌رسد؛ در بخش جلو، سپر جدید با ورودی‌های اصلاح‌شده همراه است. حفره‌ چراغ‌های جلو باریک‌تر شده است و LED ها در آن جای گرفته‌اند. یک اسپلیتر جدید جلو به آیرودینامیک خودرو کمک می‌کند و با بال عقب فعال، که اکنون ۲۰ درصد بزرگ‌تر از قبل است، هماهنگ می‌شود.

قسمت عقب نسخه کوپه و کانورتیبل، سیستم اگزوز مرکزی دارند که از مدل P1 الهام گرفته است. این موضوع باعث شده تا بال عقب دو اینچ بالاتر قرار بگیرد. مک‌لارن ورودی‌های هوا بزرگ‌تری را جلوی چرخ‌های عقب قرار داده است. سپر عقب جدید، عرشه جدید و جلوپنجره مشبک جدید، از دیگر ویژگی‌های مک‌لارن 750S است‌.

مک‌لارن تلاش کرده تا وزن 750S را نسبت به نسل قبلی آن کاهش دهد. صندلی‌های مسابقه‌ای که پوسته فیبرکربنی دارند، ۱۷.۵ کیلوگرم سبک‌تر از صندلی‌های استاندارد 720S هستند. مک‌لارن سبک‌ترین رینگ‌های موجود را نیز برای این مدل درنظر گرفته که ۱۰ پره بوده و نسبت به رینگ‌های 720s، حدود ۱۴ کیلوگرم سبک‌تر هستند.

البته رینگ‌های دیگری نیز مانند مدل جدید Orum طلایی دردسترس است. به طور کلی، 750S کوپه نسبت به 720S حدود ۳۰ کیلوگرم سبک‌تر است و ۱۳۸۹ کیلوگرم وزن دارد. نسخه اسپایدر آن ۴۹ کیلوگرم سنگین‌تر است.

کابین و امکانات مک‌لارن 750S

فضای داخلی آن به طور استاندارد با آلکانتارا پوشیده شده و دو گزینه TechLux و Performance در دسترس است. در مورد اول، چرم ناپا داخل کابین به کار رفته، اما تریم Performance ترکیبی از چرم و آلکانتاراست. مک‌لارن کابین این خودرو را با جزئیات فلزی تیره و نورپردازی، تزئین کرده است.

نمایشگرهای جدیدی برای فضای داخلی 750S درنظر گرفته شده است. نمایشگر صفحه کیلومتر به ستون فرمان متصل شده است. سیستم Control Launcher مک‌لارن به راننده این امکان را می‌دهد تا تنظیمات موردعلاقه خود برای هوا، هندلینگ، پیشرانه و گیربکس را ذخیره کند. سیستم اپل کار پلی نیز به طور استاندارد در دسترس است.

مک‌لارن 750S با آپشن‌های مختلفی به فروش می‌رسد؛ مانند ارتقا ترمز با روتورهای سرامیکی بزرگ که از سیستم مدل سنا الگوبرداری شده و کالیپرهای تک بلوک، بوستر و پمپ جدید و تکنولوژی خنک‌کننده کالیپر با الهام از خودروهای فرمول یک دارد.

مشتریان می‌توانند صندلی‌های بسیار سبک فیبرکربنی (با وزن ۳.۵ کیلوگرم)، تایرهای پیرلی P Zero Corsa و یا Trofeo R و سیستم صوتی Bowers & Wilkins را سفارش دهند‌.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی